York píše:
Ne, není. Žádný systém nikdy nebude stejně vyhovovat všem, takže z tohohle tvého tvrzení by vyplývalo, že o libovolném systému můžu říct, že je špatný, protože existují hráči, kterým nevyhovuje.
Tak já ti dám příměr - do auta si namontuju plynový pedál, který bude přidávat plyn celkem bez ohledu na míru sešlápnutí, a brzdový pedál, který bude reagovat podle náhodných čísel. Až se v tou autě zabiješ, budu říkat "to není chyba systému, to je Yorkova chyba, že nejel tak pomalu, aby vždycky zvládl zastavit."
Ne že by mi to pomohlo, protože mě zavřou, ale jako příměr by to posloužilo dobře.
Aby ty i další popírači vlivu systémů věděli, na systému záleží tak moc, že dokonce většina států přijala zákony, které nutí výrobce různých systémů prokazovat, že v případě škody na člověku nešlo o chybu systému, ale o chybu člověka.
Vážně netuším, co vás vede k ignorování vlivu systému ve spojení systém-člověk, když snad ve všech ostatních odvětvích lidské činnosti se k tomuto spojení přihlíží. A taky se tyto "systémy" mnoha způsoby hodnotí a porovnávají, a dokonce jsou někteří výrobci systémů trestáni za to, že ten jejich nefungoval tak, jak od něj uživatelé očekávali. Tedy celkem obecně se systémy mezi sebou porovnávají.
O tom, že "nevyhovuje všem" se nebudu bavit, nic takového jsem netvrdil a nepožadoval ani po DrD.
York píše:
To je hezká teorie, ale kompletně se míní s realitou. DrD/DnD jsou pořád zdaleka nejhranější RPGčka, a tudíž ke hraní RPGček přivedly zdaleka nejvíc lidí. Deal with it.
Výzkum(y?) ukazují, že DrD hraje asi dvakrát tolik lidí jako DrD+ a DrD2. 90% z nich si DrD hodně upravilo, zřejmě natolik, že není kompatibilní s úpravami jiných skupin. Jestli je DrD celkově nejhranejší nevím, nemám to jak zjistit.
Colombo píše:
Což samozřejmě vůbec nic neznamená.
Pokud si nevšiml, tak někteří tu existenci těchto lidí popírají, případně bagatelizují.
York píše:
Celá Jersonova křížová výprava proti Dračáku je jeden velký slaměný panák.
Je hezké, jak se z jednoho prohlášení stane Křížová výprava. Možná bych měl Spielbergovi napsat, že by další pokračování Indiana Jonese mohlo být Jerson a Další křížová výprava.
York píše:
Jersonova logika: Takže všechny ostatní systémy jsou teď oproti Dračáku špatné, protože teď odrazují mnohem víc hráčů od hraní RPGček než Dračák!
Jsi na hranici toho, kdy přestanu být slušný a pošlu tě do míst, kam slunce nesvítí. Kolik lidí odrazených od hraní RPG jiným systém než DrD jsi potkal?
sirien píše:
..pouze při zachování všech zbylých proměnných
U jedné konkrétní skupiny ano. Pokud hráči, kteří zkusili RPG, znechutilo je to a následně po letech zkusili jiné RPG, které je chytlo, mají jako společný jmenovatel DrD, pak je vše ukazuje na chybu DrD. Samozřejmě že to nemusí být chyba samotných pravidel. Může to být vliv toh, jaké DrD přitahovalo hráče a jaké produkovalo PJje. Nerdi se zálibou ve složitých pravidlech, číslech skrytých ostatním hráčům a podle textu pravidel šikanující hráče falešnými hody, cucáním číselných parametrů z prstu podle momentální nálady a vedoucích je do děje, který osm hodin předtím připravovali se na touhle odrazování určitě podíleli víc než samotný text pravidel, ke kterému se noví hráči často ani nemuseli dostat. Nicméně i tenhle vliv odmítám brát jen jako chybu oněch hráčů, ale přičítám ho právě tomu, jak bylo DrD napsáno a o čem se v něm psalo. Když je přímo v pravidlech pro PJ napsáno "V případě sporu s hráči použij své řešení a po hře si s hráči promluv", je celkem zřejmé, že část hráčů nebude mít po hře vůbec chuť o něčem mluvit, zvlášť pokud dané rozhodnutí vyústí ve smrt jejich postavy nebo její postižení. Kecy typu "pokud si hráči stěžují, odkaž je na tenhle kousek pravidel, kde napíšeme PJ má vždy pravdu asi těžko budou přitahovat a formovat PJje, kteří budou ochotni naslouchat hráčům a rozhodovat spory tak, aby hráče bavilo hrát dál. Věty jako "když hráči podvádí - dívají se do příručky PPJ - podváděj taky" jsou už samovypovídající. A nikdy jsem je v jiných pravidlech neviděl.