efram píše:
Kdo by očekával od hráče RPG, ve tvém podání, aspoň minimum vlastního uvažování..
Tak zrovna u smrti postav v DrD to divné je. Předně podle pravidel není žádný stav, kdy postava krvácí, a pokud jí někdo nepomůže, tak zemře. Postava, která má 1 život a je nachaná na zemi se sama od sebe probere po deseti minutách a může nouzově fungovat. Za pár dní až týdnů se dá sama dohromady. Proč by tedy měla být na nula životech definitivně mrtvá?
Druhá věc je, že v DrD funguje všemocná magie, astrální sféry, bohové, oživování mrtvých, přenášení duše, oživování neživých materiálů, přivolávání démonů - ale člověk nebo jiný tvor, který obdrží nějaké zranění nevratně zemře? To jsem třeba nepochopil vůbec nikdy.
Pravidla Shadowrunu v roce 1994 (tedy srovnatelná doba) psala, že GM nemá postavy zabíjet, aniž když mají (S)mrtelné zranění. I tak tam bylo napsáno, že postava neumírá, když dostane toto (S) zranění, ale až když další poškození přesáhne hodnotu jejího těla.
LokiB píše:
Klidně to zopakuju v každém příspěvku, psal jsem to už víckrát ... DrD nejsou příliš dobrá pravidla. Jsou to však pravidla dostatečně dobrá, aby se s nimi dalo hrát a bavit se, když člověk chce hrát a bavit se.
...
Tady se dostaneme zpět na půdu "já znám jinou většinu lidí než ty", protože "většina", kterou znám já, si to, co píšeš nemyslela a neměla žádný problém si pravidla doplňovat či upravovat tam, kde byla od počátku nesmyslná ... a že těch věcí v ve verzi DrD 1.0 bylo opravdu hodně .... včetně chyb už v tabulce vlastností ras, rasových bonusů a povolání. Z mojí zkušenosti si to opravil každý, kdo se s tím setkal.
Já se nikdy nesetkal se smrtelnou dopraní nehodou. Jen jednou mi vyprávěl šéf, že u takové nehody zasahoval, ale to je jen jedna zkušenost. Přitom mám řidičák skoro dvacet let a ať za volantem nebo jako spolujezdec jsem najel statisíce kilometrů.
Mám taky jednoho kamaráda, který dělá na stanici první pomoci, a ten mi říká, že k nim téměř každý den přivezou člověka po dopravní nehodě. Tak nevím, asi se bude pohybovat na úplně jiných silnicích, v jiných autech a mezi jinými řidiči než já, protože většina lidí (všichni které znám kromě mého šéfa) se se smrtelnou dopravní nehodou nikdy nesetkala.
Takže ještě jednou - to že ses setkával jen s lidmi, kteří si uměli s DrD poradit (protože ti už v roce 1990 bylo asi tak čtrnáct a nikoliv jedenáct jako řadě jiných hráčů) je tvá výhoda a budiž ti přáno, ale vůbec nic to neříká o existenci lidí, kteří si s DrD poradit neuměli, ať z nedostatatku zkušeností, představivosti, zájmu o fantasy, prosazování se proti náhodně sebraným spoluhráčům nebo desítky dalších možností.
Takže ti znovu říkám - když se chceš dozvědět něco o lidech, kteří měli s DrD potíže, nemůže hledat mezi hráči ve svém okolí, se kterými jsi DrD úspěšně hrál. Důkazy o mrtvolách, těžce i lehce zraněných mezi řidiči a dalšími účastníky silničního provozu se taky dají najít jen na záchraných stanicích a ve statisstikách policie a pojišťoven, a když po nich nebudeš pátrat a nebudeš poslouchat zprávy na Nově, tak o nich nemusíš vůbec vědět. Hráči negativně postižení DrD se neshromažďují v márnicích ani nepořádají setkání, nikdo si jejich počty nezapisuje. Těžko se hledají, i když se o to cíleně snažíš - ne proto, že by jich bylo málo, ale proto, že mezi ostatními lidmi nejsou vidět.
Už nevím, jak jinak to mám napsat, aby sis uvědomil, že provádíš selektivní výběr a z toho usuzuješ na věci jako "DrD vyhovovalo každému a všem, kteří chtěli hrát", které jsou platné jen pro určitou skupinu lidí.
efram píše:
Tvrdit, že DrD zničilo hráčskou komunitu (jak tu často zaznívá) je fakt argument z kalibru tutáč zabíječ ze Stopařova průvodce.
Mohl bys tohle tvrzení odcitovat konkrétně? Když to tu zaznívá "často" neměl by to být pro tebe problém.
Já tu zatím jen napsal, že ne všem DrD vyhovovalo a ne všem mohlo vyhovovat, a že vedle skupiny hráčů RPG (tedy DrD) čítající desítky tisíc lidí vytvořilo i anti-hráče RPG, kteří se nikde neseskupovali, ale jejich počty mohly být řádově stejné jako u hráčů DrD. Mohlo jich být víc, mohlo jich být méně, těžko se to dá zjistit. Ale byli, a nebyl jich zanedbatelný počet. A jejich existence měla vliv i na existující hráče DrD.
Je to úplně stejné, jako příchod mobilů způsobil vznik anti-mobilistů a příchod atomových elektráren způsobil vznik odpůrců atomovek (v některých státech do té míry, že dosáhli jejich úplného zákazu). Pokud chceš příklady ze zábavního průmyslu, tak příchod počítačových stříleček způsobil vznik odpůrců počítačových her, kteří se snaží omezovat jejich existenci, distribuci a vliv na ostatní. Odpůrci 3D počítačových her byly zatím tak silní, že se pro 3D vyrábí jen minimum her.
V čem by DrD mělo mít tak super vliv, že by nevytvořilo žádnou skupinu odpůrců, která by na skupinu hráčů neměla vliv, když tihle odpůrci či zklamaní uživatelé vznikají u jakéhokoliv jiného odvětví? A taky ti můžu opakovaně argumentovat tím, že z některých oblastí znám jen anekdoticky malou skupinu odpůrců.
efram píše:
když to tak čtu tak mi přišlo na mysl, že cela debata je jen o tom zda někdo vidí v ementálu ty díry a nebo ten sýr.
Pak jetu ovšem ještě skupinka, která bude tvrdit, že při koupi ementálu jim byly napočítány i ty díry.
Když chceš používat metafory, tak někdo až po otravě zjistí, že ementál opravdu není a nemá být "sýr s ušlechtilou plísní na povrchu". Jen když doteď neviděl žádný sýr, tak to neměl jak poznat. A vůbec se takovému člověku nedivím, že bude mít odpor nejen k Hermelínu a Nivě, ale k sýrům všeobecně.