ShadoWWW píše:
1) Protože to bylo něco výrazně jiného, než většina očekávala od D&D
S tím souhlasím.
ShadoWWW píše:
2) Protože hráči stolních RPG, videoher a deskovek mají jiné preference pro hraní na dané platformě. Jinými slovy: je dobré se při tvorbě videohry inspirovat jistými prvky stolního RPG, nebo při tvorbě stolního RPG inspirovat jistými prvky deskovky, ale dělat stolní RPG tak, aby poskytovala podobný zážitek jako videohra nebo deskovka je špatně.
Tohe je řečeno dost obecně, ale asi nesouhlasím s tím, co tím myslíš. Hraní rpgček s taktickým soubojákem na hracím plánu není rozhodně nic nového, ostatně DnDčko vzniklo z wargamingu, že. Co přesně si z čeho vzít a jak, je otázka na Delfskou věštírnu. Spousta úspěšných her všech možných typů vznikla tak, že někdo zkusil zkombinovat něco existujícího nějakým novým způsobem, a ono to zrovna fungovalo. Třeba Diablo je předělávka textového Angbandu - co do herních mechanik je prakticky stejné, ale to, že se hraje v izometrickém pohledu a kouzla se odpalují jednoduše tím, že někam klikneš myší, z toho udělalo zakladatele celého nového žándru PC her (action RPG).
Prostě nikdy nevíš, dokud to nezkusíš.
edit:
A DnD 4e coby úplně novou hru rozhodně nepovažuju za neúspěch (ostatně stejně jako Dvojku). Že za to z velké části mohlo zkanibalizování silné značky je velice pravděpodobné, ale to nic nemění na tom, že spoustě hráčů ty hry z nějakého důvodu opravdu sedly.