je to tak, že každý "objekt/předmět" má nějakou Nápadnost (třeba 15%).
Postava má odvozenou vlastnost Postřeh.
Při hledání hodí %, odečte Postřeh ... najde vše, co má Nápadnost větší než výsledek.
Postřeh je pro jeden typ = stupni inteligence, pro druhý typ stupni inteligence/2.
Takže za 1 směnu prohledáš 2x2 metry. šance na nalezení bude tak třeba 20-30% ... ale hod můžeš opakovat jak často chceš (to v prvních verzích nebylo, tak opakovat šlo až po odpočinku, nebo vůbec, už nevím). Takže časem najdeš všechno, jde jen o to, jak rychle.
Což je v mnoha systémech běžné ... resp. ten čas určují jinak, ale princip je obdobný, že najít se dá vše, když máš dost času.
Spellsloty z 2E a 3.E jsem měl a neměl rád ... jako kouzelník z Drd mi přišel daleko versatilnější, i když kouzla v DnD byla zajímavější.
Jj, já už si na pasivní obranu taky zvyknul, protože to házení mě nebavilo nikdy :)
jen ať si připadně ten smrtící útok proti mě vyžere GM a ne že se budu obviňovat sám, že jsem blbě hodil ;)