Šaman píše:
DrD i starší DnD byly hry stavěné spíš podle simulační logiky... je velká šance že už se nikdy nevrátí.
To, že dneska sledujeme spíš dramatickou logiku (postava má pozadí a historii, lásky, osobní nepřátele, motivace atd - a náhodná smrt na špatný hod smrt tyhle věci devalvuje) je úplně jiná myšlenka. Ano, kdo ji chce realizovat na DrD, musí tomu pravidla přizpůsobit. V DrD dává smysl, že postava může zemřít jedním šípem. (I když ta šance je velmi malá.) Koneckonců nepsal jsi, že tohle máš i v Omeze? Jeden výstřel z pistole = minimálně těžké zranění, pokud se nejedná o frontového vojáka v těžké výbavě.
Já to asi takhle nikdy nerozděloval - když má postava jméno a mám u ní zpracovat i minulost, tak to prostě není postava, u které očekávám smrt po pár herních sezeních, nebo v horším případě prvním útokem první nestvůry v první místnosti prvního dungeonu na prvním sezení (jak se to stalo mému spoluhráči.)
V Omeze je možnost být zabit v boji - ono moc nezáleží na tom, zda půjde o jeden výstřel z pistole nebo dávku v kulometu, spíše záleží na tom, že ten výstřel nemůže přijít tak brzy jako v DrD, pokud si o to hráči vyloženě sami neřeknou.
Šaman píše:
Osmkrát ta šestka padne statisticky jednou za milión a půl hodů… což je asi víc, než kolikrát stabilní družina hodí za celou svoji existenci.
Takhle se to úplně brát nedá - osm šestek za sebou může padnout stejně dobře za milión a půl hodů jako na dvacátý hod. Pokud bys chtěl operovat nějakými čísly, bylo by třeba spočítat, po kolika hodech v jedné skupině je pravděpodobnost 50%, že k takové sérii hodů už došlo.
K tomu je třeba připočíst určitou variantu výběrového biasu, kdy hráči (včetně GMma) preferují nevyvážené kostky házející spíše šestky, ale jen tolik, aby to nebylo příliš okaté (obvykle to není takto plánovitý výběr). A k tomu je také třeba připočítat hod obránce, který nesmí být moc vysoký, což s pravděpodobností taky zahýbe (jen se mi nechce vymýšlet pro to nějakou tabulku).
Každopádně jsou postavy, které budou mít na 10 úrovni cca 36 životů a které lze během jejich kariéry do té doby jedním útokem z plného zdraví zabít celkem snadno. Vlastně na nízkých úrovních může být problém je jedním útokem nezabít. :-)