malkav píše:
Ty hody byly opravdu silně nevyzpytatelné. Podobný útok psa si také pamatuji, taky útok hvězdicí na plně oděného pěšího válečníka (komplet kroužková zbroj) - 6x6 na útok a 1 na obranu :)
No jo výjimečně šťastná trefa ... to si dost lidí dokázalo představit jako zásah hvězdicí do jediného nekrytého místa, třeba do oka.
Když už tedy bylo třeba to řešit v té "reálné rovině".
sirien píše:
Že to nefunguje IMO není ani tak vina té explodující kostky samotné jako spíš celého toho systému co je kolem ní postavený (poměry útoků a obran, HP inflace, práce s multiple útoky a jejich hodnota oproti magii...)
A že to nefunguje, znamená v tomto podání, že to generuje moc WTF situací, nebo že to kazí příliš hráčům hru z jiných důvodů? viz možnost instakillů VPček, o kterých píše Jerson.
Zkoušel jsi Jersone dělat podobnou analýzu třeba u DnD? Nepřišlo mi, že s tím, jak bylo DnD stavěno (včetně Saving throws proti instakillům typu "zkamenění"), na tom bbylo lépe.
Hodně příšer tam mělo schopnosti "hoď si a při failu umíráš" ... což i nám, příchozím z DrD, přišlo jako masakr.
ShadoWWW píše:
Pak přijdeš na takovou 20. úroveň a hod na útok a na obranu se dál více méně navzájem vyrušuje a způsobované zranění jedním útokem je na počet životů hodně marginální. Nastává tak zdlouhavé opižlávání životů.
Jestlis nezažil dlouhé opižlávíní životů v DnD či jinde, kde zas řeší to, že je "skvělý útok", ale ouha zranění padá 1, pižli pižli, tak gratuluju :)
I DSA by mohlo vyprávět, jak to dokáže být frustrující.
A i tam to řešila magie až do 4E.
Resp. různá comba a spešl buildy, které umožnily postavě dávat ohromná DPR (damage per round). Na konci 3.5E to bylo pověstné a PF to trochu řešil.
Jestli je lepší opižlávání, nebo postavy, které na vysoké úrovni dávají množstvím útoků 500 dmg za kolo ... asi podle chuti hráčů. Mně to jako GMovi mco nesedělo.
Zajímavé otázka třeba je, jak by se změnil v tomhle celý feeling, kdyby se řeklo, že v DrD nemůže postava házet víckrát, než je třeba její level (nebo level+1).
Takže postava na první úrovni by ani na šestku nedohazovala, nebo teda mohla házet max 6+x, ale víc už ne. Atd.
Maličkatá úprava pravidel ... a kolik WTF mometů by lidem odpadlo.
Ale jestli ono by víc hráčům nevadilo, že přišli o svoje "hodil jsem 78 na útok!!! juchůůů!" :)