Návštěvník píše:
Každopádně z diskuze mám stejně ten pocit, že ta mechanika má více odpůrců, než příznivců. A s tím bych to asi uzavřel.
to je v pořádku, v tom právě problém nevidím. Škoda Citigo má taky určitě daleko více odpůrců než příznivců. vášnivé nepřátele, kteří by do toho auta nevlezli, a nepovažují to ani za auto :)
a přesto si to koupila řada lidí a mnoho z nich je s tím v rámci možností spokojeno ... PRO ÚČELY, které od toho očekávají.
Když si někdo pod vlivem reklamy, kde mu namluví, že je to univerzální auto pro každou příležitost, koupí Citygo (jak by udělal Jerson, jakožto řidič-začátečník natěšený díky reklamě), a pak by s tím chtěl stěhovat postele a skříně, nebo jezdit závody na okruhu po boku BMW ... bude zákonitě zklamán a na to auto nasrán.
To stále není chyba daného auta, ale "příslušné reklamy" (aka lživé), které kupující podlehl. Myslím, že bude velmi málo hráčů, kteří by po vyzkoušení DrD tvrdili, že je to systém naprosto na cokoli, kde si zahraješ jakoukoli postavu, z jakékoli knížky či filmu.
Můžeš se o to snažit, musíš pak hodně věcí z předlohy ignorovat, nebo si hru upravit atd. A stejně v mnoha případech nebudeš spokojený. O tom za mě nemůže být pochyb.
Hráči, kteří nechtějí, aby jejich postavy náhodně umíraly podle kostky ... hrají hry bez kostek, nebo takové, které mají tvrdou ochranu proti úmrtí. I DnD, SW, DSA a dalších můžeš umřít na nízkých úrovních celkem snadno na kostky.
A k 1k6+ ... oháníš se tu tvrzením, kolika lidem tu vadí ... já kupříkladu mám z Jersonova povídání spíše dojem, že mu vadí DŮSLEDKY této mechaniky.
Kdyby v pravidlech bylo napsáno: "pakliže má postava 0 a méně životů, je vyřazená a zbytku scény se neúčastní. po uplynutí X směn pomocí tabulky Y "následky vyřazení" urči ve spolupráci s hráčem, jaké následky si postava dále ponese. A ber na vědomí, že hráči mají své postavy rádi, variantu Z z tabulky Y, tedy "Postava zemřela", vol pouze v případě, že se na tom shodnete spolu s hráčem."
tak by mu třeba celá 1k+ mechanika ani moc nevadila.
Tolik k 1k6+