Gurney: ty se stále dokola míjíš tou hlavní ideou ... DrD není moje modla a nikdy nebyla. Neměl jsem problém od něj odejít. Je to jen nástroj, nic víc. Ne výborný nástroj.
O tom, jestli je nebo není Fate na dungeon crawl lepší, můžeme klidně diskutovat, třeba v jiném vláknu. Sem je to asi irelevantní. Ano, návody ve Fate jsou, mě spíše odrazovaly.
Že se neshodneme v závěru, který z těch systémů je snazší na rychlé úvodní naučení pro lidi, kteří nikdy nehráli, to je spíš taková umanutost nostalgických kritiků DrD, než seriozní diskuse :)
Pochopitelně můžeš brečet, že lidi jsou hloupí, a nedoceněj všechny výhody jiných systémů a zůstavají tupě u DrD, resp. nemají probém si ho někdy zahrát, aniž by u toho měli jersonovské trauma.
Pravidla jsou "rozbitá" v případech, kdy chceš hrát "turnajově", tady s využítím všech skulin a nejasností (kterých je v DrD habaděj) ... když tuto ambici nemáš, tak se ti pravidla nerozbijou, resp. nerozbijou ti hru. Protože hráči hrajou tak, aby se bavili a ne tak, aby autorům pravidel ukázali a pak v diskusích rozmazali, jakej shit to sepsali.
Když budeš mít broken mechnaiky, kouzla či schopnosti, tak to nemusí vadit, když jste schopní a ochotní se domluvit co s tím.
Když už jsme ve vláknu DrD, tak napiš, které základní věci ti na vyšších úrovních automaticky rozbijou hru, že bude obtížně hratelná.
Většina lidí, se kterými jsem hrál, s tím problém neměla.Asi jako by neměla problém si ujasnit ve Fate, když přijde hráč a řekne, že jeho postava má aspekt "Pán světa", protože to je to, co che hrát.
Log 1=0 píše:
Na starých rovných lyžích bych buďto spadl, nebo jel neřízeným šlusem a zastavil nárazem o něco
Nezlob se, ale to pak asi neumíš lyžovat. A nemyslím tím jen rozdíl mezi šlusem a šusem ;)
90% lidí, které vidím na sjezdovkách a mají carvové lyže, by jezdila stejně i na rovných ... jediné, co by potřebovali zachovat, je přibližně stejná délka ... a ne o 30+ cm delší, jak se používaly dřív.