LokiB píše:
Jestli nehrajete na vyřazení, tak postavy častěji umírají, to je prostě jasná souvislost, to neokecáš.
Tak jo. Mám nějaká fantastické potvory, harpije, nemrtvé, skuruty - nějaké to zákonné zlo, občas přemýšlí, občas ne, ale nebere zajatce. Pokud se bude hrát na vyřazení, tak to znamená jen to, že postavy hráčů odpadnou z boje dřív a velmi pravděpodobně budou následně zabiti, "protože to odpovídá chování nestvůr". V těchto případech pravidlo vyřazení smrti postav spíše napomůže, než aby jí zabránilo. Samozřejmě že PJ se může rozhodnout postavy nezabít i v těchto případech, ale pravidla i texty v jiných oficiálních materiálech ho na několika místech naváděly, aby postavy zabíjel. Mez vyřazení mohla pomoct jedině v případě, že by postava upadla do bezvědomí, ale zbytek družiny nepřítele porazil. To se ale nijak neliší od situace, kdy by se hráč rozhodl včas ustoupit z boje, pokud ho při tom mohl někdo krýt, nebo omráčení předstírat.
LokiB píše:
Jestli to je vaše volba nebo vašeho PJ neřeším. pro mě je to "vaše volba" ... vaše skupina se na tom dohodla. jestli to někomu nevyhovovalo, měl to PJovi říc,zkusit ho přesvědčit a nebo s ním nehrát. Tečka.
Zaprvé, "dohoda skupiny" je v Dračáku neznámý pojem ještě dneska, natož před dvaceti lety. Zadruhé diskusí ohledně zabíjení a dorážení jsem zažil několik, nicméně všechny přišly až po nějaké akci, i když občas předtím, než k dorážení došlo. Obvykle zahrnovaly i hádku okolo chování podle přesvědčení a chování zvířat, či odkazy na fantasy filmy v případě fantasy tvorů, a tak. A samozřejmě jsem viděl i odchody ze skupiny, což v řadě případů znamenalo, že dotyčný přestal hrát RPG úplně. Nebo hrál dál a bral postavy jako klony či bratry své původní postavy. (Tento fenomén se nijak zvlášť nevyhýbal ani DnD, jak je vidět ve filmu Gamers 2)
Když to srovnám s textem ze Shadowrunu, který jasně říkal "nezabíjejte postavy - strčte je do nemocnice, vyspravte kyberwarem, ale nechtě je naživu", rozdíl je jasně patrný.
LokiB píše:
Takže v této části diskuse naposledy - tvrdím, že není třeba žádných úprav a hackování systému, aby nedocházelo k některým problémům, které jste si vy sami svoji volbou či volbou vašeho PJe způsobovali.
Mno, tvrdit to můžeš. Můžeš i říkat, že mé zkušenosti v RPG jsou poněkud extrémní. Ale pokud hodláš popírat, že problémy s úmrtností postav měla významný část skupin a významná část PJjů, odhadem polovina z nich, tak se o tom těžko můžeme bavit dál.