Xyel:
* V první řadě bych byl rád, kdybys i tak na otázku odpověděl. Chápu, že to můžeš vnímat jako odbočku od tématu, ale opravdu není. Níže se i pokusím vysvětlit proč není, ale v zásadě je to jedno a byl bych hrozně nerad, kdybychom kvůli dohadům přerušili ono hledání místa, kde se pro tebe láme pocit spravedlnosti/nespravedlnosti mechaniky.
Když na otázku odpovíš, budu vědět, jestli jsme už tenhle bod překročili nebo se k němu pořád blížíme a tím pádem jakou položit další otázku...
Samozřejmě mě taky můžeš poslat do brdíček, ale přišlo mi, že to může být zajímavé zjištění pro nás pro oba. Pro jistotu otázku zopakuji:
* Jsou pro tebe hry, které používají nějaký systém kol a omezují hráčům počty jejich akcí nespravedlivé?
* V druhé řadě přikládám pár odpovědí, které by ti mohly pomoct pochopit, proč jsem se zeptal, tak jak jsem se zeptal. Můžeme o nich klidně debatovat dál, ale prosím nevynechej předchozí bod.
Xyel píše:
Jak srovnáváš hodnotu něčeho dočasného jako akce s něcím persistentním jako magenergie/spellsloty/životy?
Snadno, stačí si jen uvědomit, že obojí je dočasné. Ty zdroje mají odlišnosti třeba v tom, jak často a po jakých událostech se obnovují. Nebo různá chování, pokud ti dojdou. Ale striktně mechanicky jsou to pořád zdroje.
Příklady (když jsme v tomhle vlákně, použiju DrDO implementaci, jiné hry mohou mít mírné odlišnosti):
* Akce se obnovují po kolech. Pokud je v cyklu nevyužiješ, propadnou (resp. hraješ akci "čekání"). Pokud ti dojdou, přišel jsi jako hráč o právo ovlivňovat fikci skrze svou postavu.
* Životy se obnovují léčením, lektvary a odpočinkem. Pokud je v cyklu nevyužiješ, případná obnova na plno bude levnější. Pokud ti dojdou, umírá ti postava.
* (Kouzelnická) magenergie se obnovuje meditací. Pokud je v cyklu nevyužiješ, propadne (obnova je typicky na max). Pokud ti dojde, přicházíš o pravomoc používat magii.
* (Alchymistická) magenergie se obnovuje level-upem. Pokud ji v cyklu nevyužiješ, ušetřil jsi jí. Pokud ti dojde, přicházíš o pravomoc vyrábět "odložená kouzla".
Pořád jsou to ale zdroje.
Xyel píše:
Ten vzorec počítající osobní užitek z každého, na základě kterého tvrdíš že akce je "mnohem cennější zdroj" by mě docela zajímal.
Proveď následující úvahu:
* dokážeš seslat kouzlo (spálit magenergii) bez akce?
* dokážeš provést akci bez magenergie?
Xyel píše:
Obvzláště když většina akcí obsahuje část, která nemá na sebe vázanou žádnou pravděpodobnost - pohyb. To mí přijde jako naprostý argumentační faul, kde jsi zcela odbočil od tématu do oblasti, kde pak uvedená paralela zní jako nesmysl (oblast zní podobně, ale jenom když se vynechají detaily).
Pohyb nemá pravděpodobnost? Jejda, to jsou mi novoty. Nu dobrá, tady jsme ve vláknu o DrDO a pokud to navíc omezíme na soubojový systém, tak máš pravdu.
Stačí ale přejít k submechanice pronásledovaček a "náskoku" tak, jak jsou popsané v DrDO1.6E a najednou ten pohyb tak stoprocentní není, že?
A když vezmeme RPGčka obecně, zvlášť ty modernější, tak to najednou neplatí vůbec.