PetrH píše:
Podle meho nazoru: draci doupe je spise styl mlaticka, nez povidacka. Hluboke doly plne stribra, skretu a kostlivcu, vysoke veze magu, odlehla udoli s troly
Takhle zjednodušit to nejde, každá skupina má herní styl trochu jinej.
Nicméne takhle pojatá hra (řekněme spíš inspirovaná dračákem, než že by se vydávala za Drd 1.X), která by, podobně jako DnD 4e, byla šitá na míru tilesům a obecně hracímu plánu, by měla spoustu celkem zajímavých vlastností:
- Dungeony a obecně taktické encountery jsou asi nejvděčnější materiál na hraní podle oficiálně vydaných modulů a dobrodružství. A to jednak proto, že dungeony se obecně těžko improvizují a za druhé proto, že předpřipravený dungeon nepůsobí jako railroad (tedy kromě toho, že do něj vůbec družina půjde).
- Je to v podstatě rozšíření deskovky o dlouhodobou hratelnost. Obojí jsou velmi silné prvky a příznivců deskovek stále přibývá.
- Mohlo by to zajímat i jiná nakladatelství (případně obchody) než Altar a Mytágo.
- Má to přesah do modelařiny a manuálních koníčků (vlastní výroba tilesů, viz třeba to, co tady teď někdo postnul na RPG fórum:
stavebnice na tilesy, barvení figurek, tisknutí doplňků na 3d tiskárně - zatím je to v plenkách, ale klidně bych si vsadil, že z toho bude "next big hit") a hodně to hraje do ruky klubovému hraní - obchody jako Mephit celkem snadno mohou mít velmi bohatou sbírku kulis a figurek k zapůjčení.
- Tyhle doplňky jsou navíc z obchodního hlediska vděčné v tom, že se jich dají vyrábět mraky a hned tak to zákazníky nenasytí (na rozdíl od sourcebooků k RPGčkům, kde existuje určitý limit, od kterého to přestává být únosné). Stejnou vlastnost ostatně mají i moduly s dobrodružstvím.
Podle mě zásadní chyba DnD 4e nebyla v konceptu, ale v tom, že to prohlásili za novou edici DnD nahrazující všechno před tím, místo aby to vydali jako paralelní hru "Based on Dungeons and Dragons". A pak taky moc velká čísla a přespříliš kombení při stavění buildů (to je ale jen můj dojem, 4e jsem hrál jen oneshotově).