Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.
Ahoj, chci se zeptat (nemůžu to najít) jak je to s ochočováním zvířat a jejich využití pro boj ? Přecházíme z dračáku a hraničář tam měl pejska,kočičku, pantírka a podobnou havěť a určitě by nerad aby mu šmahem zmizeli. Ale nedaří se mi to v pravidlech najít. Poradíte někdo prosím ?
Dyshar: Vycvičit zvíře si může v podstatě libovolná postava skrz dovednost Příroda (viz podsekce Výcvik zvířete v Příručce pro hráče na str. 190). Zde záleží na domluvě s DM, co ti povolí.
Pak existují ještě různé speciální schopnosti se zvířaty a jinými tvory, které řeší právě např. zdroj zmiňovaný Naoki. (Nebo různé schopnosti povolání z Player's Handbook 2).
Je to totéž jako expansion nějaké počitačové hry. Je to přiroučka, která rozšiřuje herní možnosti pro všechny povolání, které mají zdroj své síly "martial" (čili fighter, rogue, warlord a ranger)
Jak píše Naoki, je to rozšiřující příručka. Takové rozšiřující příručky jsou pro všechna povolání, tedy mimo Martial Power existují ještě Arcane Power, Divine Power, Primal Power a Psionic Power pro ostatní povolání (je to rozděleno dle zdroje schopností) a pak ještě vyšlo Martial Power 2.
Dyshar: V Martial Power se toho da najit hodne, staci se koukat na hranicarske schopnsoti, ktere maji v Keywordech (to je hnedka pod jmenem schopnosti) "Beast". Na jejich vyuziti MUSIS mit nejake zvire. V Martial power by meli byt nejake mechanicke vecicky, jak to pouzivat, ale mimo kombat je to hodne o otevrenosti DMa.
(btw. protoze si myslim, ze se cesky internet asi nickem Dyshar moc nehemzi, tak ti zkusim zamavat jako chlupaty druid Blaine z CoNTu, treba se chytnes:))
Ať si to čtu jakkoliv tak omezuje zbroj kovová sesílání jak tomu bylo v 3.5E ? třeba železná atd? Nebo hází se ještě na sesílání kouzel?
A další dotaz jak je to tady s psionikou? Na čem je založena ? Jde mě o to že ve světě máme speciální koření které zvyšovali telepatické a telekinetické schopnosti (ano Duna). A nevím jak to teď převést.
Kovová zbroj neomezuje, ale jsou postihy za její nošení, když nemáš patřičnou odbornost (a každý si může počítat do TZ opravu Inteligence, nebo Obraznosti, když má lehkou zbroj, takže se jim těžká zbroj zpravidla nevyplatí. Spíš válečníkům, kteří si namakají jen sílu a obratnost zanedbávají).
Ona se kouzla berou jako útok, nebo akce. Takže protiakce je stejná, jako proti střele z luku, nebo ráně mečem.
Pokud na tebe něco jde, tak je to záležitost vyšší obrany, nebo nějaké schopnosti, co umožňuje způsobit, že útok mine, nebo se někam odvede. Možná dovednost mystika, nebo zlodějství budou mít možnosti rušit různé magické strážné runy a tak.
Antimagie je myšlena ochrana proti kouzlům dejme tomu aby čaroděj nenastoupil ke králi a hned ho tma nesesmahl . Prostě magický předmět, runy popřípadě antimagie jako taková jestli tady je co by znemožnila nebo omezila sesílání...
Králi schopností netřeba. Nneí hráčská postava a pokud vypravěč řekne, že blesk cestou zmrznul a spadnul na zem, tak se stalo. nebo to taky může být postava s úrovní tak vysoko, že hráči jeho obranu prostě nedávají (potvory najedou podle stejných pravidel jaksi ;) )
Slavek: Antimagie proti utokum by byla trochu nefer proti magickym povolanim. Antimagie proti nejake ritualni magii, ktera umoznuje kouzelnikum a dalsim delat zasadnejsi veci nez jenom dat nekomu zraneni a tak.
Napriklad hybat horama, presouvat reky, delat portaly atd.
Slavek: Ono jde hlavne proto, ze to stejne muze udelat valecnik, hranicar atd.
A pravdepodobne krale carodej nesejme jednou ranou. Pokud mas takovou partu a nechces, aby ti ho sejmuli, udelelj krale z nejakeho solo monstra, diky tomu bude mit tolik zivotu, ze prezije dost dlouho na to, aby dorazili vsechny straze v celem hrade.
Tj ale já mam třeba trpasličí království Křišťálové jeskyně ktere jsou známe svoji runouvou dovednosti hlavně na poli antimagie :) Která dělal horší sesílání . Arg...
Pak tu třeba jsou pouštní Elfové kteří používají koření na zlepšení mimosmyslovích dovednostech a koření jim dávalo bonusy.
Prostě na přič celím světem jsou takové různě oslabující nebo zesilující věci a právě proto se ptám jak to pravidla řeší popřípadě to budu muset řešit sám interními.
Jde prostě o systém nic víc ..protože v tom případě by v DnD byla magie neuvěřitelně mocná...
Proti rituálům si napiš jakou obranu chceš, ale na powery raději nesahej. Spelly útočej do stejnejch obran jako ostatní powery, takže se proti nim dá bránit všelijak. Defensivních powerů jsou mraky.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<