Tak jo. Nebudu se hrabat hned ve složitostech - začnu nízko. Pokusím se dekonstruovat at-will powery z Core do podoby, kde bude víc vidět společné prvky.
Cleric
Lance of Faith = 1d8 radiant, ABL damage, ABL attack (někomu jinému), na obranu, dosah 5
Priest's Shield = 1[w], ABL damage, +1 AC (někomu jinému)
Righteous Brand = 1[w], ABL damage, ABL attack (někomu jinému)
Sacred Flame = 1d6 radiant, ABL damage, na obranu, dosah 5
Fighter
Cleave = 1[w], ABL damage, ABL damage (jiný cíl)
Reaping Strike = 1[w], ABL damage, miss: 1/2 ABL damage
Sure Strike = 1[w], +2 attack
Tide of Iron = 1[w], ABL damage, Forced move 1 sq, Shift one sq
Paladin
Bolstering Strike = 1[w], ABL damage, ABL temporary hp
Enfeebling Strike = 1[w], ABL damage, -2 attack (marked)
Holy Strike = 1[w], ABL damage, ABL damage (marked)
Valiant Strike = 1[w], ABL damage, +1 attack per enemy adjecent
Ranger
Careful Attack = 1[w], +2 attack, Možnost Ranged
Hit and Run = 1[w], ABL damage, move nepůsobí AoO v prvním čtverci
Nimble Strike = 1[w], ABL damage, shift 1, Ranged
Twin Strike = 1[w], 1[w] (možnost jiný cíl), Možnost Ranged
Rogue
Deft Strike = 1[w], ABL damage, move 2, možnost ranged
Piercing Strike = 1[w], ABL damage, na obranu
Riposte Strike = 1[w], ABL damage, při napadení druhý útok (1[w], ABL damage)
Sly Flourish = 1[w], ABL damage, ABL damage, možnost ranged
Warlock
Dire Radiance = 1d6 radiant, ABL damage, dosah 10, na obranu, pokud přijde blíž (1d6 radiant, ABL damage)
Eldritch Blast = 1d10, ABL damage, na obranu, basic attack, dosah 10
Eyebite = 1d6 energy, ABL damage, invisible to target, na obranu, dosah 10
Hellish Rebuke = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, pokud utrpím damage (1d6 elemental, ABL damage), dosah 10
Warlord
Commander's Strike = Basic Attack (někomu jinému), ABL damage (někomu jinému)
Furious Smash = ABL damage, ABL damage (někomu jinému), ABL bonus attack (někomu jinému), na obranu
Viper's Strike = 1[w], ABL damage, shift provokes AoO (někomu jinému)
Wolf pack Tactics = 1[w], ABL damage , Forced move 1 sq (někomu jinému)
Wizard
Cloud of Daggers = 1d6 force, ABL damage, dosah, na čtverec, na obranu
Magic Missile = 2d4 force, ABL damage, dosah 20, basic attack, na obranu
Ray of Frost = 1d6 elmental, ABL damage, na obranu, dosah 10, slow
Scorchng Burst = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, dosah 10, area
Thunder Wave = 1d6 elemental, ABL damage, na obranu, area, Forced move ABL sq
Neříkám, že jsem tu nalezl něco objevného, ale třeba warlock má jako class věc dát si podmínku, která při porušení cíl ztrestá, leadeři mají překvapivě ve své moci dávat bonusy za abilitu někomu jinému, kouzla mají výhodu útoku na jinou obranu, než AC. Některé útoky jsou víceméně dej někomu kondici, nebo postih, Ranger třeba jako součást classu může mít že jeho hrátky se aplikují i na luk a náhle jsou jeho powery velmi podobné s ostatními. Při odmyšlení-si kotka+ABL damage mají některé mystické věci dost společného s úplně obyčejnými. Třeba Warlockův Dire Radiance a Warlordův Viper's Srike oba trestají pohyb dalším útokem (jen striker vlastním a leader cizím). Pouze poukzuji na podobnot, ne úplnou stejnost (Ta je na štěstí jen u ragerova Careful Attack a figterova Sure Strike). Zrovna Ranger má Hit and Run a Nimble Strike, které by mohly klidně být to samé - Shift 1, útok na AC, 1[w], ABL damage. Herní efekt by byl asi stejný (ano, jsem si vědom toho že shift 1 je většinou lepší, než jen neprovokovat AoO od cíle pohybem z 1. čtverce). Rogue a jeho Deft Strike se také zrovna moc neliší...