Lotrando: Zámky jsou hezký demonstrační příklad, podobné věci se dají rýsovat na každý skill check. Původně jsem Thievery s Arcane volil proto, že jsou to činnosti, které člověk běžně neprovozuje, pokud není tak nějak od fochu a hůř se pak zdůvodňuje, proč by se v nich měla postava zlepšovat. Také se v těchto činnostech snáz demonstruje nárůst obtížnosti s lvl překážky. Pak se debata stočila k určování DC pro skilly, ale příklad zůstal.
Nastavená šance na úspěch pro jednou je plně funkční a o tom žádná, o tom, že by jsi si jako postava nemohl zlepšit šance tím, že si vezmeš nějaký feat nebo ti někdo pomáhá jsem nikde nemluvil, tady pravidla fungují a nikde jsem v tom rozpor neviděl. Pokud se ale opakuje činnost za stejných podmínek, tak by měla mít stejnou obtížnost a vůči ní by se má šance měla zvyšovat, pokud se moje postava nějak kvalitativně zlepšuje - trénuje skill.
Zase příklad:
Pokud fighter přijde k potoku, má na přeplavání nějaké DC. To je v pořádku, ne? Pak se tentýž fighter tužil a jeho skill se zvedal - tím pádem bude mít lepší šanci přeplavat onen potok (nebo jiný takový, bych nebyl obviňován z toho, že ho pořád tahám přes stejný potok). To se projeví pouze tehdy, pokud ten potok má obdobné DC, jako měl před tím, nikoli proporční šanci na úspěch. Přece mu ta najednou neplácnu jiné DC, když je to skoro stejný úkol. To by přišlo jeho zlepšení vniveč, protože by byla šance na úspěch poměrně stejná. Může třeba zkusit plavat ve zbroji, která mu pak věc ztíží postihem k hodu. Tím bude mít horší šanci uspět i pokud DC zůstane tam, kde bylo původně. Pokud uspěje i v té zbroji, tak to bude protože se mu skill zlepšil. Nevidím důvod proč jen tak pro nic za nic měnit DC pokud ten potok nebude kvalitativně měněn s ním (bude rozvodněný, nebo tak něco). Bylo by nefér určovat pořád jiné DC na obdobnou věc a také by to právě bránilo v úspěchu takovým kejklům jako plavání ve zbroji.
To zlepšení skillu s levelem je ve většině případů dobrá věc. Umožňuje hrdinovi uspět tam, kde by jako zelenáč před tím pohořel. Pokud před tím v plátovce šlapal s těží vodu v bazénu, kam spadnul, tak se na vyšší úrovni dokáže obstojně džet nad hladinou i v peřejích (vyšší DC), nebo vytahovat z klidné vody i omráčeného kouzlníka (stejné DC, ale postihy za naložení a to, že má vlastně jen jednu ruku volnou). Pak hrdina může jasně říct, že dokáže něco, co by před tím nesvedl.
Co mi na systému úprav přijde nelogické je, že se to plavání zlepší i kouzelníkovi, ktarý po celou tu dobu mohl vidět vodu tak akorát ve sklenici, nebo když zmokl a jinak s ní do styku nepřišel (koupel může klidně vynechat, na osobní hygienu má prestidigitation). Takové suchozemské kryse se stejně zlepší schopnost plavat a dokonce stejnou měrou, jako našemu borci z příkladu před tím (pokud si náš fighter nevzal skill focus, nebo tak něco). Tak nějak se každý zlepšuje kontatntně ve všem. To není snaha postavit systém na hlavu, to je konstatování faktu. Tohle tedy musím zkousnout a pak je namístě ten Emerikn film atd.
Alnag: Původně jsem psal i něco po tebe, ale vyznívalo mi to z velké části podobně, tak to k jistě nemalé radosti všech zúčastněných vynechám až na tohle.
Píše:
3. Rogue díky své zkušenosti může řešit dveře na nižší obtížnosti než ostatní (a easy DC pro 19. level je stejné jako moderate DC pro 9. level - tedy oněch 17; ostatní kteří nemají dotyčnou schopnost trénovanou čelí standardnímu DC pro 19. level, tedy 24.)
Tohle řešení bych vnímal jako nefér vůči hráči - proč měřit různým metrem na stejné překážce? Rozdíl mez tréningem činí bonus na straně zkušeného, proč ještě rozdílné DC?
Tímto rozhodně nechci naznačit, že se chováš vůči hráčům nefér, chápu že to byl jen návrh možného řešení, ale raději bych se mu vyhnul.
---
Essentials: To už jsme někde koukali a ač bude Heroes of Shadow paperback, tak asi bude pro standardní 4E... nebo nějaký kočkopes s pravidly pro obojí... to potěš... :)
ShadoWWW: Fuj! Taková hanebnost! Jen aby to nebyla skrytá zpráva od WotC: "Předplaťe si DDI!"