Mno, to je právě ten případ se zámkem. Když tam je lidově řečeno fabka, ke které přijde osoba úrovně X tak je jeho obtížnost otevření Y. Když tam přijde tatáž osoba na úrovni X+5, tak přece nebude obtížnost téže fabky za stejných okolností najednou jiná, ne? A pokud se postava s úrovní X+5 během těch 5 úrovní pohybovala někde v lese a štípala dřevo a páteře skřetů, aniž by se reálně věnovala jakékoli činnosti, nějak zlepšující její schopnosti mechanické mnipulace, tak je stejně najednou lepší? Kdy se to stane reálně? Při návratu na stejné místo? Nebo tam mezitím nainstalovali bezpečnostní dveře, protože se dohmátli, že hrdina povýšil?
Samozřejmě, může vzrůst obtížnost protože je postava najednou pod tlakem, za dveřmi hoří a postava chce zachraňovat, ale to jsou okolnosti a je také v pořádku, že to má vyšší DC. Je také naprosto v pořádku, že by to postava měla řešit přes svou silnou stránku, takže válečník ten zámek spíš urazí, než vyháčkuje (což by ale asi nekoušel přes thievery, ale prostě by ty dveře rozštípal, útokem, nebo strength checkem, ketré má nejspíš patřičně namachrované).
Plně uznávám, že se pohybujeme ve vodách spíše teoretických, ale to neznamená, že to tak není.