sirien píše:
Tak pokud už toužíš nadávat na záporačku tak bych začal spíš tim, že to je (v dobré Thorově tradici už od představení Hiddlestona jako Lokiho) další případ totálně promarněného záporáka (cool postava se super hereckym obsazenim ve filmu kterej ani jednomu z toho nedává prostor a ani se o to nesnaží).
No vidíš, na to jsem si ráno nevzpomněl, že Loki, který byl a měl by být vždy ta z chytřejších postav a tady byl comic relief + idiot, co to kazí. Ale i tohle jsem schopen přežít, protože to je zazdění/nevyužití potenciálu jedné, dokonce ne hlavní postavy... zazdění hlavního příběhu je pro mě mnohem horší hřích.
sirien píše:
nah... Thora teleportuje jen po vlastnim baráku, kterej je plnej artefaktů, tak proč ne doplňovacích sklenic a portál udělal podle kouzla z knížky z Thorova vlasu.
V Mage by to byl jasnej rozdíl mezi mágem co je někde venku a mágem co je ve vlastní demesně a kouzlí za pomoci celé své knihovny, pohoda.
Kdyby použil celou svoji knihovnu, neřekl bych půl slova. Ale on nepoužil ani knihy, ani inkantace, ani gesta... věci se prostě děly jak na ně pomyslel. A proč ne? Protože je to zcela nekonzistentní se světem a pravidly, které doposud ve svém vesmíru prezentovali. Nic jako vlastní domain v marvel světě neexistuje, nebylo zmíněno a ani prakticky nedělo - mágové bránící svá sídla byli v dr strange filmu úplně stejní, jako mágové bojující kdekoliv jinde. A proč už vůbec ne? Protože jediné, k čemu to sloužilo byl laciný vtípek. Portál vykouzlil dle knihy, to je v pohodě, ale pohnout s ním a udělat nedobrovolný teleport už v pohodě není - velká část scén z dr strange filmu těžila napětí z toho, že se někdo snažil dostat do portálu - běhali do nich, skákali jimi, padali jimi. Portál vysavač tohle zabíjí a klidně se vsadím, že v příštím dr strange filmu portál-vysavač nebude a budou tam scény, kde by se mu sakra hodil... a to úplně pomíjím to, že to je ultimátní one-shot skill který smaže na kohokoliv si ukáže, například nedobrovolným teleportem do nekonečného pádu jako lokiho (tohle je druhá věc, kde se klidně vsadím že v jeho dalším filmu bude potřeba, ale najednou ji nebude umět).
sirien píše:
TOHLE je velmi zajímavé téma ze soudku "je nutné, aby filmový příběh byl zjevný railroading který nepřipouští žádné pomyslné větvení vyjma dramatického selhání?"
Protože KDYBY Loki Thora v hangáru nezradil, tak by:
- Thor neměl svůj docela cool monolog (kde bylo třeba vidět, že ta postava i trochu roste...)
- Loki by odputoval s Thorem na Asgard
- ...a tam by se najednou mohlo začít díl všechno jinak a věci by se rozuzlily jinak
Např. Loki by Thora nezradil a společně by Hel dokázali zdržovat mnohem dýl, aby Heimdall zvládnul dovést lid k Bifrostu
Nebo by Loki zradil Thora a přidal se k Hel a pak by v nejvhodnější možný okamžik zradil zase Hel, čímž by...
...chápeš, celej ten chain of events kterej byl nějak by byl najednou nějak jinak a nemůžeš říct, že by ten film v tomhle bodě přestal fungovat, prostě by jen odvyprávěl jinej příběh (resp. závěr příběhu s jinym vývojem postav).
Mezi "příběh funguje jak je kvůli Deus ex machina" a "příběh funguje jak je protože se postavy nějak rozhodují" je dost rozdíl.
Mohlo a byl by to pak lepší film. Ale autoři si nevybrali tyto varianty, vybrali si tu kde jako základ rozuzlení zápletky a setup thorovy cool speeche je, že se loki chová jako naprostý idiot... a aby ta speech náhodou nebyla působivá, tak k ní přihodili vtípek (že odhodí to ovládací cosi vedle něj) a nekonzistenci, že ten stejný čip co thora knockoutoval, tak lokiho jenom ochromil, i když loki je konzistentně zobrazován jako ten slabší z nich.
---edit---
Ještě jedno doplnění - film není rpg hra. Nevzniká spontánně, nerozhodují se v něm postavy a věci se dají až téměř do posledního bodu smazat a předělat... to, že je main story založeno na stupidních a místy anti-charakterních rozhodnutí postav je výsledek toho, že se producent/režisér/sponzor rozhodli, že právě takto je to nejlepší způsob, jak to zpracovat. Pojem "railroad" nedává u filmu smysl, protože se v průběhu natáčení musí ze všech pomyslných větvení musí vybrat to jedno, které jde na plátno.