Tak se Princezna zakletá v čase dostala i do služeb, které mám k dispozici, jsem ji včera večer zkouknul.
Princezna, která mluví a chová se jak husopaska by mohla být fajn v nějaké k tomu stylisticky určené pohádce ... tady zjevně autoři chtějí ukázat, že je to přeci dnešní norma. Za mě fail, protože je mi to nesympatické, ale dětem to třeba bude konvenovat. Že bych si já myslel, že by bylo fajn dětem ukazovat i kultivovanější chování, třebas zrovna v pohádkách, to je holt moje smůla.
Princ (jeho herec působí dojmem prkenného neherce), vypadá, že v jehož hlavně se asi odehrává mnoho zajímavého, ale na povrch se z toho dostane minimum. Takové to když otevřete bublinkovou limonádu, ono to syčí, ale jinak nic. Zvláštní volba ... jestli sázeli na současnou popularitu představitele, nevím, ale princ je největším zklamáním z postav.
Princeznina kámoška ... s přehledem nejzajímavější postava ve filmu. Na rozdíl od princezny má i sexappeal a její civilnost k roli celkem sedí. Dá se říc, že díky téhle postavě se dá pohádka vydržet :)
Králové, kuchařka, zbrojnoši, lidi na trhu ... nezajímavé postavičky, ok Dejdar aspoň umí hrát, ale prostor pro to logicky jeho postava nemá. Trpasličí stráž je celkem vtipná, jakkoli žert na snižování stavů je trochu prvoplánový. Zejména pak králové fakt byly prkenné figury bez hereckého projevu.
Dvorní alchymista ... tam nevím. Buď ho obsadili "proti roli" nebo tím chtěli říc do filmu něco, co mi za celou dobu nedošlo. Hraje jak když ho bolí zuby a znalosti/moudrost mu prostě uvěřit nějak nedokážu. Ok, popsali mu obličej propiskou.
Čarodějnice je obsazena zajímavě, nemá toho ale moc co hrát, resp. většina role je máchání rukama, do kterého pak doanimují kouzla, a proslovy, které jsou očekávatelné. Tam byl větší potenciál, ale nepodařilo se nějak vytěžit, řekl bych.
Nejvíc mě zklamala kamera :( Ve většině záběru statická, nezajímavá. Švenkování se už asi nenosí, pojezdy, přiblížení či oddálení je moc nákladné. Dneska jsou k dispozici drony, tak se udělá pár záběrů ze vzduchu na jízdu na koních a na hrady.
Příběh sám o sobě bych řekl, že je fajn. Vymyšlený to je, progres to má, celkem to odsejpá. I s dějem jsem spokojený, to je na české poměry opravdu v pohodě.
Dialogy jsou ale špatné, u promluv prince s princeznou jsem stále trpěl. Jestli to je tím, že herci nemluví stejnou řečí, možné to je. Jako chemie mezi nimi žádná (což je asi i vlivem určité zoufalosti těch dvou herců, ale dramaturgie dialogů jim akt nepomáhá). Princ mluví škrobeně a svoji zakřiknutost vůči princezně ze sebe dostává jak zaražené prdy. Flashbacky jejich dětského setkání jsou špatné.
Závěrečná bitva je tedy choreografií taková lepší školní besídka. Sledovat prince při plíživém pohybu místností je dost wtf. A ani ostatní postavy se nevybičují k nějakému přehnanému pohybu. Střihy a kamera tupé.
Efekty sice nic zázračného, na dnešní pohádku ale ok (jen mám pocit, že se to za posledních 30 let nějak nezlepšuje, oproti zahraniční tvorbě).
Hodnotím to celkově o maličko výše než sirien s jeho "slušná konkurence pro Gergona" (podle mě to má přeci jen od Gergonova Dračáku trochu větší odskok :)), dívat se na to dá, má to i dobré momenty. Jen jich není mnoho (a většinou jsou spojené s princezninou kámoškou :D).
Dal bych tomu tak 50%.
BTW: nepřišlo mi, že by posláním této pohádky bylo "láska je řešením". To byla spíš koincidence, že "tajemství", která dané postavy měly, se týkala lásky. Jakože tedy láska nebyla NUTNÁ, pro vyřešení. Byla tam nastrčena trochu násilně, to je určitě pravda.
Kdyby princezna jako své tajemství řekla, že už roky spí s tou svoji kamarádkou, nebo kdyby princ jako své tajemství řekl, že si po večerech představuje, jak mučí lidi v kobkách pod hradem, tak by to asi bylo zábavnější ... hmm, ale méně pohádkové :)
BTW2: nějak mi uniklo, co bylo to "fialové kouzelné", co je tak nějak všechny zachránilo. To bylo někde ve filmu popsané, nebo jsme si to měli domyslet?