Eidi: První Thór byl tak trochu "film bokem" (navíc v době kdy bylo MCU pořád brané jako fun podivnost a ne jako brutální mega-miliardová super-serious záležitost s očekáváními) a co pamatuju tak byl přijat... rozpačitě, řekněme. Nikdo ho extra nemiloval, dost lidí říkalo, že je špatnej, většina byla na straně "(m)eh... ok-ish". Druhý Thor byl přijatý dost kriticky a povšechně byl branej spíš jako špatnej (i když ne nijak přímo katastrofální) film.
Honest trailer a
Honest trailer to vystihujou/připomínaj docela dobře.
To Americký "chození rodin do kin" tak žhavý taky neni. Zaprvé chování Američanů a jejich přístup ke kinům se za posledních 20 let dost změnily. Zejména v době 08 krize byly hodně zlomy - pamatuju si že se tehdy např. dost řešilo že Amíci přestali chodit do kina "na blind" stylem "dem do kina a až u kasy se rozhodnem na co vlastně" a začli chodit "Evropsky" stylem "nejdřív si řeknem na co a jestli vůbec a pak deme přímo na to". Rodin (a párů na rande) se ty změny týkaly taky.
Zadruhý se průběžně ukázalo, že dost "pravd" okolo tohodle sou spíš tvrdý pověrčivý mýty. Typicky strach studií před R rated filmama atp. - jedny z nejúspěšnějších filmů i mezi komiksama byly Rka - Deadpool, Logan, Joker. (=explicitně nerodinné filmy) (Samozřejmě setrvačnost jede dál,
ze stále stejných důvodů)
Btw. si všimni, že z těch tří jmenovanejch R-ek sou dvě (Logan, Joker) dost temný a dost depresivní, takže jako diváckej zájem (a komerční poptávka) tu zjevně sou.
Ignorování světových tržeb a soustředění se na "domestic" je taky trochu mýtus, který ale postupně padá. Je pravda, že ze světových uvedení mají studia cca poloviční podíl oproti "domestic" - jenže ta celková světová čísla (zvlášť co se do trhu začla naplno zapojovat Čína) jsou zas o tolik větší, že to Domestic vyrovnává - mnohdy i překonává.
Tj. ten prostor pro temný komiks-versum DCčka tu určitě bylo (možná pořád je).
Problém je, že ty DC filmy - byly (z většiny) prostě
špatný. A samozřejmě Hollywood má tradiční tendenci ignorovat samotnou kvalitu filmu a soustředit se jen na "marketingové štítky" (originál / adaptace? PG-13 / R? Co za žánr? Co za téma? Drazí herci? Experimentálka? ...), takže ze vztahu "temnej špatnej film - neúspěšnej" se snadno stane "temnej film - neúspěšnej" (btw. na tohle téma je okolo hromada studií, jak žánrově tak obecně, o tom, jak
špatnej film zabil - minimálně na nějakou dobu - celej filmovej žánr / styl / okruh tvůrců právě kvůli podobným zkratkovitým úvahám; ono když pak člověk čte Gaimana "Jezírko se zlatými rybičkami" nebo poslouchá Kevina Smithe jak vypráví o "tvorbě" Superman filmu, tak se už ani vůbec nediví).
To se btw. týká i toho Warcraftu myslim. Osobně sem ho neviděl (!), ale co sem sledoval, tak hlavní problém toho filmu bylo, že reakce publika na něj byly spíš "heh-meh; okey-ish I guess..." - což neni zrovna něco, z čeho rozjedeš sérii (zvlášť s drahou produkcí a nevyhnutelnejma CGI nákladama).