Dnes
Starší
Televize jest médium, nikoli druh umění nebo žánr. Takže pokud máš sexuální fóbii ze skleněné či plastové obrazovky, je to opět jiný problém, než to, o čem je řeč; udělat závěr o všech televizních pořadech a jak se na ně kdo dívá je víc než odvážné. Stran této debaty vůbec není zajímavé, na co se díváš ty.
Vítám Tvou názorovou korekci, která je v rozporu s Tvým nadšeným názvem této diskuze a jejím prvním postem, kterým jsi tady tu diskusi uvedl, kde nešťastně operuješ pojmy kvalitní, podělat apod. :)
Ale tady se z toho snažíš nehezky vybruslit :) Na začátku mluvíš natvrdo o kvalitní hře a co jsou podle Tebe její předpoklady, přes které nejede vlak. Opakem kvalitní je jednoznačně logicky nekvalitní hra. A žeby slovo kvalitní nebylo o tom, že je to něco lepší, no nevím, já Ti moc nevěřím :)
andtom: Oběvovat možnosti...? Bohužel se dostáváme k tomu, k čemu jsem se dostali blahé paměti na RPGfóru a to k tomu, že mezi lidmi a RPG je nezanedbatelný rozdíl, a tudíž ti žádná promiskuita nehrozí, naopak zůstaneš li u "toho svého" pak asi nakonec oběvíš to samé, co bys oběvil kdyby jsi byl "systémově promiskuitní", jenom by ti to trvalo podstatně déle...
Dále, ano i já jsem se u začátečnických her bavil a plně to přiznám, ovšem v důsledku toho, že jsem našel a zkusil nové systémy, se včil u svých her bavím lépe a radostněji a ano, je to můj osobní pocit. a víš ty co, u nás na škole máme bandu terciánů, kteří hrají právě ten Dračák, když je poslouchám dostávám záchvaty smíchu, nicméně myslím, že včil mám docela dobrý důvod udělat malý výzkum, schválně jim zkusmo ukážu nějaký ten "vyspělejší styl" a vsadim se, že je pak to hraní bude bavit o dost víc...
A kdo to tvrdí? Jména, odkazy, něco?
Protože to je taková ta argumentace ze soudku, och ti chudí duchem musí být zachráněni, povzneseni a tak vůbec. A jestli jich při tom 90% ubijeme, tak co, jsou to jen mizerní dračákisti.
To je pravda. Konec konců, věřím, že ty změny v hraní o nichž rytíř mluvil načerpal právě tady. Ale d20.cz je prostě jen švédský stůl informací o RPG. Vezmi si, co se ti hodí, zůstaň pokud chceš. Pokud to myslíš tímto stylem, pak nemám námitek.
Fritzs: Nebylo to sice včera, ale mám pro tebe veselou paralelu. ...
Hráči nebyli schopní vysvětlit svůj přístup ke hře jinak, že postováním několikastránkových anglických statí, o nichž několikero rodilých mluvčích s akademickým titulem prohlásilo, že jsou vadné. ...
narativismus je stav hráčské duše...
A nyní k tomu, proč je to ZLO, tedy ...
Pakliže to shrnu, docházím k několika závěrům. Pokud hráči preferují vnoření se do postavy a odmítají metagame, důsledkem je, že nemohou mít přímou odpovědnost za příběh. Ta buď leží na vypravěči (čímž hra obvykla obsahuje větší či menší prvky RR) a nebo na všech a nikom zároveň, přičemž hra přestává produkovat esteticky kvalitní a silný příběh
...
Pokud hráči chtějí tvořit kvalitní příběh, pravděpodobně to nepůjde přes simulacionistický přítup ke hře. Což je asi i pochopitelné, protože jeho preference ve skutečnosti stojí jinde. Pokud hráči chtějí aktivně tvořit a ovlivňovat příběh, budou podle mě muset přistoupit na určité změny (a sice změna postoje, zapojení metagamu, apod...), čímž se vzdálí od klasického přístupu. Podle mě v klasickém přístupu není možné, aby hráči měli regulerně odpovědnost za příběh
Hromada teoretiků (včetně Qualdezara, viz Metagame.bloguje) tvrdí, že nelze tyto tři prvky skloubit, že lze mít pořádně vždy jen dva z nich.
Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.