Televize jest médium, nikoli druh umění nebo žánr. Takže pokud máš sexuální fóbii ze skleněné či plastové obrazovky, je to opět jiný problém, než to, o čem je řeč; udělat závěr o všech televizních pořadech a jak se na ně kdo dívá je víc než odvážné. Stran této debaty vůbec není zajímavé, na co se díváš ty.
Naprosto jsi ten argument nepochopil, vůbec to nebylo na co se dívám, ale na čem se dívám, tedy o vlivu formy zábavy na zábavnost té samé věci.
Na zbytek nemusím moc reagovat, Fritzs to v tom podstatném učinil za mě. Naprosto brilantní postřeh. Já jen dodám, že k velice podobnému zludochází i v různých poněkud umírněnějších formách téhož
Vítám Tvou názorovou korekci, která je v rozporu s Tvým nadšeným názvem této diskuze a jejím prvním postem, kterým jsi tady tu diskusi uvedl, kde nešťastně operuješ pojmy kvalitní, podělat apod. :)
K žádné korekci nedošlo. Stále si stojím za vším co je napsáno v prvním postu i za tím co evokuje název diskuse. Dungeon crawl může být dobrá hra když je vedena dobrým ST s dobrými hráči, což ale opět vyžaduje určitý přesah přes jeden systém/styl. Všechno co sem tu řekl je (zatím) vzájemně naprosto krásně sladitelné.
Ale tady se z toho snažíš nehezky vybruslit :) Na začátku mluvíš natvrdo o kvalitní hře a co jsou podle Tebe její předpoklady, přes které nejede vlak. Opakem kvalitní je jednoznačně logicky nekvalitní hra. A žeby slovo kvalitní nebylo o tom, že je to něco lepší, no nevím, já Ti moc nevěřím :)
Hm. Teď si připadám jak na RPG Fóru: chytneme ho za slovíčko a hezky s nim vymeteme podlahu abysme mu ukázali...
To že někomu nesedí pokročilé styly hry znamená, že ho více baví zcela normální hraní. Přesto k tomu musí být onen kvalitní vypravěč a hráči a ani jedno z toho fakt nepadá z nebe, zvláště ne ty vypravěči. Občas se zadaří a někteří z nich se vyhrabou sami, jenže to jde pomaleji nž když mají přístup k jiným zdrojům (objevovat již objevené je vždy pomalejší než si o tom prostě přečíst), normální člověk se na nějakou fakt kvalitní úroveň dostane víceméně jen když se setká s někým, kdo mu to ukáže, nebo s něčím, z čeho to vyčte.
Aby bylo jasné o čem mluvím, u vypravěče jde třeba o to aby dokázal vytvořit plynulý příběh který všechny baví, má tempo, má příjemné rozložení prostoru mezi roleplaing, akci a příběhové sekvence... a to není zase až tak easy jak to zní.
AD promiskuita: Nesmysl. Tváříte se jako křesťanský puritáni, kteří vidí jen dvě možnosti: Buď věčná věrnost, nebo jste mizernej promiskuita. Takhle ale život nefunguje. Chcete-li zůstat u toho sexu, pak mi nepřipadá zrovna běžné, že by někdo zůstal celý život s jednou ženou, ale ani to, že by někdo spal každý týden alespoň se čtyřma. Alnag nám možná poví, jak že to teď je... já mám dojem že průměr je asi šest partnerů/ek na člověka za život, ale už si tím jistej nejsem.
andtom: Oběvovat možnosti...? Bohužel se dostáváme k tomu, k čemu jsem se dostali blahé paměti na RPGfóru a to k tomu, že mezi lidmi a RPG je nezanedbatelný rozdíl, a tudíž ti žádná promiskuita nehrozí, naopak zůstaneš li u "toho svého" pak asi nakonec oběvíš to samé, co bys oběvil kdyby jsi byl "systémově promiskuitní", jenom by ti to trvalo podstatně déle...
Dále, ano i já jsem se u začátečnických her bavil a plně to přiznám, ovšem v důsledku toho, že jsem našel a zkusil nové systémy, se včil u svých her bavím lépe a radostněji a ano, je to můj osobní pocit. a víš ty co, u nás na škole máme bandu terciánů, kteří hrají právě ten Dračák, když je poslouchám dostávám záchvaty smíchu, nicméně myslím, že včil mám docela dobrý důvod udělat malý výzkum, schválně jim zkusmo ukážu nějaký ten "vyspělejší styl" a vsadim se, že je pak to hraní bude bavit o dost víc...
Nenapadlo mě že se mi to tu bude hodit, ale ano, i v této diskusi se vyskytne
Jersonovo pravidlo, ale už to tak vypadá... a je opět trefné. Z Open gameingů mám zkušenosti o tom že se lidem obvykle líbí zkusit to hrát nějak jinak když mají nezávaznou možnost a často se pak i ptají na detaily aby to přenesly do vlastních her.
A kdo to tvrdí? Jména, odkazy, něco?
Lopuch, archiv RPG F
Protože to je taková ta argumentace ze soudku, och ti chudí duchem musí být zachráněni, povzneseni a tak vůbec. A jestli jich při tom 90% ubijeme, tak co, jsou to jen mizerní dračákisti.
Nesmysl. Kdybysme se bavili o šachách, taky bys řkl že když ukážu někomu ovou strategii, tak se k němu chovám výše zmíněným způsobem? Nebo když sleduju tenis u začátečníka a řeknu mu, že na příjem podání stojí moc na straně a že pak bude mít problémy chytit podání dané ke středové lajně? Nebo když někomu kdo kreslí obrázek (když se RPG tak často přirovnává k umění) řeknu, jak kreslit aby lépe vystihl výraz tváře?
Nevím, proč mají všichni už i tady Markusův komplex všichni-jsou-v-RPG-stejně-dobří-jenom-mají-jiný-herní-styl. Stále se oháníte tím že to je zábava a hobby. Chcete mi tvrdit, že jiné zábavy a hoby nemají určité formy toho jak by se to mělo dělat? Že tam nejsou lepší a horší? A že těm horším nelze nabídnout že jim to ukážete jinak?
To je pravda. Konec konců, věřím, že ty změny v hraní o nichž rytíř mluvil načerpal právě tady. Ale d20.cz je prostě jen švédský stůl informací o RPG. Vezmi si, co se ti hodí, zůstaň pokud chceš. Pokud to myslíš tímto stylem, pak nemám námitek.
A jak jinak sis to představoval? Že budu chodit po gameconu dávat dračákystům nůž na krk a říkat věci jako "čti d20 nebo ti zabiju sestřičku?"
Pointa nicméně je v tom aby se k tomu švédskému stolu mohli všichni dostat, aby všichni věděli že je a kde je, když k němu budou chtít. A také to, aby na tom švédském stole byla kvalitní a dobře zpracovaná nabídka, a ne jen hromada narychlo stláskanejch salátů a jednohubek
Fritzs: Nebylo to sice včera, ale mám pro tebe veselou paralelu. ...
Hráči nebyli schopní vysvětlit svůj přístup ke hře jinak, že postováním několikastránkových anglických statí, o nichž několikero rodilých mluvčích s akademickým titulem prohlásilo, že jsou vadné. ...
narativismus je stav hráčské duše...
A nyní k tomu, proč je to ZLO, tedy ...
lol. Sem zvědavej kdy přijde někdo kdo to přecituje navážno a začne řikat "podívejte co Alnag říká"