krytah: tak ona tu vládne určitá vágnost dlouhodobě :) tohle bere, že min-maxer se snaží optimalizovat. obecně neinvestuje do vlastností, schopností, kouzel, které by neměly "ten efekt" a nesměřovali k maximální efektivitě. Ale může mít třeba místo velké obratnosti kouzlo nebo předmět, které mu to vynahradí, a on nebude muset do toho investovat zdroje, které použije na to, na co se zaměřuje.
nicméně není to o tom, že bude mít například jen jedno strašně silné kouzlo / útok, ale jinak nic.
mít něco takového silného k dispozici je sice také žádoucí, ale v mnoha hrát to nedostačuje, protože daná hra je bohatší a specializace jen na jeden cíl nechá postavu velmi zranitelnou jinde.
Jestli někdo typ postav, které se snaží mít efektivní odpověď na širší spektrum hrozeb a situací (tedy charisma, inteligenci a moudrost dumpuju, dávám vše do síly a obratnosti, na útok na blízko a zranění mám co největší sílu + magickou zbraň, obratnost si vylepšuju tímhle předmětem, proti kouzlům se bráním tímhle předmětem/kouzlem, i když záchranný hod mám nízký, atd) nebere jako min-maxery, jako může být :)