Master of Orion 2
Sid Meier's Alpha centauri:D
Ale ty si chtěl moderní, co?
SMAC: Její neoficielní remake od Matrix games (nebo Slitherinů nebo Proxy studios nebo jak to tam vůbec mají, Sliterini a Matrix jsou celkem propojení, Matrix vypadá víc jako producent/distributor, Proxy to vyvinulo, ale proč to má Slitherin na stránkách...) se prý celkem povedl
Pandora: First Contact -- Drží se zavedeného vzhledu, který mezi mezi masami zpopularizovala Civ 5 (ačkoliv byl zcela běžný dávno předtím).
Mimo to, Firaxis dělá ofiko pokračování, ačkoliv to ofiko je taky na hraně, protože původní designér Brian Reynolds se toho neúčastní a když se jeden novinář zeptal, jestli s ním vůbec mluvili, Firaxis se začali nepříjemně vykrucovat.
Každopádně, Brian Reynolds je zajímavý tím, že začal s TB strategiemi a postupně začal dělat realtime, měl takovou filozofii velmi brzkého prototypu, který se pak hrál a hrál a dělaly se úpravy atp... a taky, co je právě zajímavé, hodně řešil převedení TB her do realtime. Což zůročil v Rise of Nations, což je super micro-light realtime strategie s vývojem lidstva.
No, pak jsou tu určitě nějaké vesmírné, ale s tím ti nepomůžu...
Co se týče fantasy, tak je tu:
remake Master of Orion
remake Age of Wonders (resp. AoE 3, platil Notch)
Warlock 2 a určitě hromada dalších.
Ze starších zkus: něco od Slitherinu (Legion, Spartan, Chariots of War), je to zajímavá variace na Total wary. Turn-based strategická mapa a realtime bitvy. Ale bitvy fungují tak, že rozestavíš jednoty, nastavíš jim taktiku a chování a pustíš.
Jestli se ti líbí boje (nebo nahraješ nějaký lepsí mód), tak určitě Total Wary. Jinak za moc nestojí. Hry od Paradoxu mají takový turn-based feeling, jen nejsou otravně turn-based.
Super je Age of Wonders (nejlepší jsou ty původní), což je spíše než HoMaM (jak tomu často říkali) podobné Master of Magic.
Ale já jsem víc na realtime. Jestli i nehrál, zkus Kohan II. Ačkoliv je už dost stará, ve všech ohledech je hodně moderní (krom síťového protokolu, který je dost příšerný).