Rytíř:
popravdě, to vůbec nejsem schopen přesně postihnout.
Rytíř jako Boreš z Oseka má tak fantastická kouzla, dovednosti a podobně (útok okolo 60 za kolo), že jsem dost líný bádat nad tím, jestli zrovna jeho meč má o jeden plus navíc, než jiný; víceméně každá zbraň význačné NPC je individuální, a zajímavou ji činí spíše další speciální vlastnosti, než to, že má nějaké +1 v útoku (to mají na téhle úrovni všechny...)
Naopak když dělám jednotku - oddíl do bitvy, tak mají všichni tu samou výzbroj. V rozměrech bitvy se takové detaily stejně ztratí - musí se ztratit, protože jinak by bitva 50.000 maníků trvala do soudného dne.
Musím říci, že ježto nehrajeme na hexech, tak moc neřešíme různé důmyslné individuální soubojové vychytávky - lze je přidat, když je kreativní hráč, co tyhle věci miluje - ale víceméně je to literární vata. Stejně je v jádru 1k6.
Spíš dají práci odhady u ničivějších mašin - souboj balist, katapultů, raket u námořních bitev - třeba v kombinaci s draky nebo nemrtvými ve vodě - a podobně. Tam to musí být připravené dopředu, má-li k něčemu podobnému dojít; zjistím sílu všech zařízení, postavení a podobně, a pak, když se to odehraje, už jsem děsně geniální, párkrát hodím, a mohu líčit, jak trefili raketou zadní palubu, a oheň sice chytil, ale pak přišla vlna a zhaslo to. V palubě je díra shora, takže tam voda neteče, atd. Řešit při hře, zda zrovna tahle balista má větší útok, neb má lepšího střelce, je už pozdě.
Tedy generálně - snažil jsem se tyhle věci co nejvíce zjednodušit a zrychlit, aby odsejpaly, a nebo aby alespoň působily dojmem, že jsou jednoduché. Bitva je například úplně jiná, než v pravidlech pro experty.