Noir: Trochu to rozvedu. Nejdřív tedy jak se to má ve třetí edici.
Požadavky pro prestižní povolání Čarodějě Vysoké magie jsou nastavené, že je splníš na 4. úrovni. V té době ovládáš pouze ta nejzákladnější kouzla (1. a 2. level). Na to, abys mohl zvládnout víc, tedy získat větší magickou moc, budeš muset čerpat magii přímo z měsíců a podřídit se zákonům Konkláve.
V herní terminologii Krynnu jsou kouzelníci do 4. úrovně pouzí "dabbleři". Příkladem budiž obyčejný pouťový iluzionista, drobný kouzelníček, či někdo, kdo magie pouze fušuje a není jí oddán srdcem a duší. Či má jen zlomek talentu a nikdy nebude schopný pokročit dál. Pro svět/společnost taková postava nepředstavuje hrozbu. Nikdy neovládne magii, která by ostatní mohla ohrozit. Tito "dabbleři" tak žijí volně, protože jejich magie je v zásadě neškodná. Konkláve je monitoruje, ale nenutí je přijít složit Zkoušku. I skupina obyčejných vesničanů bude schopná zpacifikovat kouzelníčka 3. úrovně, pokud by začal dělat potíže a nepřístojnosti. Celkový ráz zranitelnosti ještě podtrhává spell-slotový systém (omezený repertoár kouzel).
Potíž ve 4e spatřuji ve skutečnosti, že postava kouzelníka na takové 9. úrovni má ve vztahu k okolnímu světu podstatně větší moc. Má k dispozici dost silná kouzla, nemluvě o nevyčerpatelných at-will schopnostech. Celkově mi jde o to, že se tím vychyluje dřívější rovnováha, když kouzelník před Zkouškou nijak zvlášť nad davem nevyčníval (a docela snadno by od něj dostal na budku, kdyby na to přišlo).