Alnag píše:
Tahle otázka mne napadla už dřív, ale bylo mi blbé se ptát. Jaký má vlastně na tvou koncepci vliv mílovými kroky se blížící Star Craft II?
SCII se už blíží několik let a zatím ho pořád odkládají, takže není kam spěchat. Na mou už použitou koncepci nemají vypuštené náznaky vliv žádný. Nicméně v klubu na lapiduchu bude určitě moje (teď už místně_oficiální) biologie protossů porovnávána s novými poznatky. Ta současná je vytvořena tak, že odpovídá poznatkům ze hry, přesněji není s žádným z poznatků v rozporu a drží se minima nově zavedených prvků.
Pro účely své hry jsem si upravil jen protosskou historii a technologii.
Pokud se ale ukáže, že SC II ukazuje prvky, které jsou v přímém rozporu s touto polooficiální biologií, možná ji přepracuju - pokud to bude možné. (V případě, že na videu bude Tassadar, jak si rukou drží krvácející ránu a na dalším Artanis, který stojí ve sluneční záři se slovy "nasávám energii", tak úpravy pověsím na hřebík, protože se z protossů stane další tuctová sci-fi rasa. Bohužel se obávám, že minimálně jeden případ nastane, co jsem videl video, ve kterém zraněný Tassadar vystupoval. Ještě že nechrčel a neplival krev.)
SEB píše:
umělá gravitace nevim nevim, taky ji nemám rád (a gravitiku už vůbec) ale docela mě přesvědčil argument "když nemáš gravitiku, vypadaj všechny lodě jak kus exkrementu"
Nesmysl. Kosmická loď má mít co nejmenší povrch při co největším objemu a musí být směrově stabilní. Válcové objekty s rotujícími částmi mi přijdou dostatečně dobré, to zaprvé. Zadruhé - když je opravdu nutné aby se lidé pohybovali po svých, co takhle magnetické boty? Zatřetí - protože jsou lodě stavěné ve třech rozměrech, přijde mi stav bez tíže mnohme výhodnější - potřebueš o patro výše, tak prostě vyskočíš, místo abys lezl po žebříku nahoru nebo dolů. Když ti monzážní klíč vyklouzne z ruky, motá se někde okolo a nezapadne na místo, odkud ho budeš špatně vyndavat. Těžké objekty mají jen setrvačnost, ale uzvedne je kdokoliv.
A za poslední - okololetící objekty (třeba oblíbené roje meteorů) nejsou přitahovány k lodi. Pokud se gravitační efekt neprojevuje mimo loď, rád bych věděl, jak gravitaci odstinují (ale asi na to používají olověné desky, ty se ve sci-fi hodí na odstínění čehokoliv)
Siriene, ten nápad se dvěma kolejnicemi má dvě vady:
1) kde sebrat dost energie na vytvoření gravitačního pole?
2) jak se dostaneš z jedné poloviny lodi na druhou, aniž by sis natloukl?
Pro kosmické stanice se mi mnohem víc líbí rotující disk po obvodu. Jde sice o zakřivený povrch, ale v každém bodě působí síla směrem do podlahy, takže z pocitového hlediska jdu pořád po rovině, i když vidím před sebou i za sebou zakřivení vzhůru.
Navíc pokud potřebuju oblast s nižší gravitací, tak prostě vylezu o pár pater výše ke středu - tam také mohou přistávat lodě.
Na gravitačních generátorech mi hlavně vadí fakt, že se tato technologie nevyužívá nijak jinak - třeba jako zbraně. A fungují, i když je loď úplně bez energie - třeba na takové Enterprise, kde mají závažné poškození v každé bitvě, nikdo nevydá rozkaz "přesuňte energii z gravitace do štítů".
Mimochodem, je jedna skvělá vesmírná hra Homeworld, ve které jsou lodě opravdu kolosální a birvy velkolepé. Jenže i tam se velké bitevníky pohybují jako na moři - pořád jeden sklon a děla mají nahoře a dole. A ano, stíhačky manévrují se stejnou obratností jako letadla z první nebo druhé světové války, už chybí jen klasický půlvýkrut před útokem na cíl v nižší letové hladině (což je v mnoha případech další hovadina)