V případě střetu mezi členy družiny, pokud jeden nebude chtít řešit situaci pomocí náhody, může hráč aktivní postavy (tedy té co se třeba snaží útočit) riziko nastavit jako obvykle a hráč pasivní postavy bude mít místo nastavení rizika několik šancí hádat, jaké riziko nastavil první hráč.
Takže když A má třeba boj na blízko 5 celkem, B bude mít celkem 10, a A chce zaútočit na B, tak hráč A tajně nastaví číslo od 1 do 5 (třeba 4) a hráč B může hádat 1 - 10x, dejme tomu, že se rozhodne hádat třikrát a třeba čísla 1,3,7 (které si předem napíše). V tomto případě neuhodl a hráč A bude mít 4 úspěchy. KDyby B hádal třeba čísla 2,3,4, tak by A měl 4 neúspěchy, jejichž výsledek bude popisovat hrát B.
A pokud by hráč B měl za to, že hráč A má slabší postavu, a chtěl si být naprosto jistý, že se jejímu útoku ubrání, může dát všech deset odhadů a hádat 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Sice mu to vyčerpá všechny zdroje, ale rozhodně ho žádný amatér nebude moci překvapit.
A samozřejmě to lze i kombinovat, oba můžou nastavit a oba můžou odhadovat, co nastavil ten druhý, pokud chtějí provést aktivní akci proti sobě.