Jedna špatná zpráva na začátek
Příští týden se nehraje - dneska mě vyslali na dva týdny na služebku do Reichu - tedy chtěl jsem říct do partnerské společnosti.
A teď k věci.
Sathel píše:
Chci abys do toho dal kousek sebe. Když si nadiktuju, co tam chci, o to menší zážitek z toho budu mít.
Zkusím to jinak. Mám na hraní k dispozici celý svět roku 1939 plus pár další míst. Ale mám problém s tím, že ne každého baví všechny akce. Claudie se třeba nudí mimo město, a já si nejsem úplně jist, co nabídkout tobě. Jistě, můžu tě nechat získávat informace od důležitého člověka někde v klubu. Ale dám příklad - třeba navrhnu situaci tak, že poletíte vzducholodí a byla by možnost, aby se Claudia převlekla za stewardku, našla kapitánovo kajutu a něco odtamtud vzala. Takže na tomto základě popíšu oddělené šatny stewardů a stewardek plus pár dalších detailů a nějaké to motání okolo. Nicméně pokud by tebe nápad s převlekem nezaujal, tak je to opět zbytečná scéna. A když budu příliš naznačovat, už mi to přijde jako nátlak.
Ale když budu vědět, že by se ti líbila scéna, ve které se Claudia takto převlékne, budu vědět, že se chytíš, i když už ne, jak to dopadne. Totéž když dominik mluvil o tom, že by si Omega měla pořídit letadlo. Dostal vrtulník - byl velmi překvapen, že mu povolím si ho nechat, ale ocenil ho (a já si mohl vynutit, že z jedoucího vlaku se jim nepodaří vyskočit, ale budou muset odletět, aby ten vrtulník dostali, aniž bych to bral jako railroad.
Takže se nemusíš bát, že bys pak ve hře měla jen to co si sama navrhneš. Já spíše potřebuju vědět, (když použiju příměr), jestli chceš spíše scény z Dr.House nebo chirurgů, a případně které.
Sathel píše:
Máš přesná data, kdy se co odehrává. Co takhle začlenit do hry "zprávy z domova i ze světa" a zjistit tak, co se kde děje? Určitě existují nějaké záznamy, či dobové nahrávky z rádií... tehdejší hudba na podkreslení: playlist jazzíku, swingu nebo já nevím čeho.
Něco mám, ale není toho tak moc (a Hitlerovo proslovy jsou příliš specifické)
Sathel píše:
Mě by třeba zajímal jejich jídleníček, nabídka typické restaurace, nebo i domácí kuchyně, co se dá sehnat v obchodě (jak se to říkalo těm jejich hokynářstvím?). Novinky z průmyslu, jaký auta jsou luxusní a jak vypadá hromadná doprava?
Sehnat tyhle věci je pro mě dost náročné, a hlavně jejich využití je (či zatím bylo) v dost značném nepoměru k náročnosti získání. To samé u dobových map (které se použijí pět minut, pokud vůbec, ale uznávám, že jsou neskladné)
V tomto směru uvítám jakoukoliv pomoc. (Nejhorší je, že člověk něco pár let shání a než má ty věci komplet, tak se hra posune. Mám třeba zásoby informací vojenské techniky pro kampaň Druhá válka.
Sathel píše:
Tenhle nápad mě hodně zaujal. Znáte FATE? Tam žetony přímo vybízejí k zasahování do scén a tím umožňují aby hráči vnášeli nové prvky do hry. Jersi, zamysli se nad tím. Víc FATE pointů by se mi v Omeze líbilo.
Když to nebude vypadat jako ty dvě hry co jsem viděl (hráč hodí žeton - "vyleze tam" - druhý hodí žeton - "myslím že nevyleze", tak jsem pro. Ostatně na to nejsou třeba žádné speciální pravidla, já takhle původně myslel i klasické popisování a využívání úspěchů.
Hugo píše:
Tak vlastni CPcka jsem teda netusil, to mi nekde uteklo. Asi to bude chtit jasne definovat pravidla a aby byla nekde pristupna a hlavne pokud se meni za chodu tak na jejich aktualizaci upozornovat zde pripadne i na proklatem rpgf...
Ad dohodnout se na postupu - cili jestli rozumin spravne tak neco ve smyslu mnou zminovane "metaherni" sceny o scenari ?
Jsou to moje pravidla, tak je nechci brát dogmaticky. Když si hráč přeje přidat do scény CP, tak proč ne. Pokud by se projevovalo nějak výrazněji nebo toho chtěli využívat i další hráči, trochu to ošéfujeme pravidly, ale fakt bych nerad, aby pravidla říkala, co možné je a co už ne. Proto taky pravidla občas ignoruju, když je nepotřebuju - nebo když je nepotřebujete vy.
Noire, díky za tip.
Btw. když jsem mluvil o tom zapojování vlastních nápadů - asi by nebylo od věci domluvit se dopředu, co se rámcově bude hrát, a každý by našel jednu dvě vhodné věci, které by se hodily jako kulisa nebo přímo herní prvek.
Hugo píše:
Jersone tak me napada jestli jsi nahodou nehodil rpj do stoupy tak si ji znova projed, ja ti kdyz tak poslu posledni (byt uz jsem na to taky drahne dlouho nesahl) verzi.
Klidně pošli, asi ji někde uloženou mám, ale to je určitě jedna z prvních verzí.
Hugo píše:
Dle meho nazoru s jedinou logikou. natahnout drat tam, kde ho nikdo z hracu (nikoli postav) cekat nebude a tudiz ho nekdo z postav ten alarm zakonite spustit musi.
Nemusí - na to sis házel. Stejné nástražné zařízení jsem použil teď a kluci se přes něj dostali v pohodě (tedy s Dominikovo "vracením času", protože opět padly špatně kostky. Nicméně DM (tedy já) vidí situaci, jak se šlo boji vyhnout - schovat se, nechat pátrat hlídku (neúspěšně) a pak spustit alarm znovu a ještě jednou, až ho vypnout - a pak si prostě do báze dojít. Nebo projít do báze ve chvíli, kdy dva členové vystřelí na hlídku a pak začnou zdrhat, aby ji odlákali. Fakt vidím nebojové možnosti vždy - a dokonce i když nikdo včetně mě nevidí jinou možnost než boj, tak můžou padnout kostky a jde to bez boje (Ztracený den, tam jsem fakt čekal, že k boji dojde, protože ho - jako obvykle - vyvolají hráči. Ale jim nevyšla akce na tasení zbraně, takže boj nevyvolali, a tak 200 vesničanů nemělo žádný důvod se bránit/útočit.
Možná je to nechtěné tajemství, ale stejně ho prozradím. Věta "Stůj, nemáš kam utéct" podpořená šesti úspěchy zastaví cíl stejně jako střela z pušky podpořená šesti úspěchy. Samozřejmě puška funguje i na hluché a jinak jazykově vybavené jedince, ale pokud nepůjde o takový případ, tak proti takovému řešení nebudu protestovat. A když budu, tak většina hráčů mě může přehlasovat :-)
Dokonce i útočící vojáky můžeš zastavit slovem (a dobrým zahráním) - samozřejmě že riziko bude velké, ale šance je pořád stejná. Tady mám totiž dojem, že hráči jednak boj nebo jinou akci obvykle chtějí, a pak jsou zvyklí z jiných RPG, že boj je proti nepřátelům účinnější, protože jim dává "skutečné" zranění. V Omeze jde v prvé řadě o to, co v dané situaci budou ochotní přijmout hráči.
Ebon Hand píše:
Když už si jim dovolil si to vzít, tak by to mělo být k nějakému užitku. Dělat mrtvého brouka není řešení už vzhledem k tomu, že to má být speciální schopnost a ta by se měla používat.
Já to dovolil jen tobě, ostatní mají smůlu a musí svou schopnost používat aktivně. Navíc se tyhle schopnosti mají používat primárně jako řešení záseků a směřování celé skupiny dotyčným hráčem (nikoliv mnou). Tedy ty máš díky téhle schopnosti právo říct "tohle je práce okultistů, je to rituál Blablabla", nebo naopak "Tohle není nic nadpřirozeného, to je nejspíš nervový plyn nebo duševní otřes", podle toho, co se ti bude víc hodit. A já se na to pokusím reagovat.
Ebon Hand píše:
Já to řeším postavením situace tak, že se postavy při prvním setkání neodváží vytáhnout zbraně.To mi ne vždy vyjde, a pokud dovolím lidem brát si granáty ve množství větším než malém, tak to bude ještě horší. S ochrankou mi to vyšlo jen jednou, a to měla desetinásobnou přesilu. Občas tedy dokážu hráče vysloveně ukecat, ale pochybuju, že by to šlo třeba u tebe. Začnu záporákovu řeč a ten dostane kulku do hlavy dřív, než dořeknu třetí slovo, a pokud nechci fejkovat pravidla, tak tomu nemám jak zabránit.
Ne že by to nešlo vyřešit, můžu mít stranou zásobu náročnosti pro konfrontaci se záporákem s tím, že úspěchy budou úspěchy, ale místo komplikací tam budou rovnou kritická zranění a třeba si to hráči rozmyslí. Ale moc jistý si tím nejsem :-) Nicméně můžu vyzkoušet.