Ono je třeba uvědomit si jednu důležitou věc - "neúspěch" v Omeze je něco jiného než neúspěch třeba v DrD (nevím jestli i v DnD).
Možná tomu budu říkat jinak, místo "úspěchy" budou "dosažené cíle" a místo "neúspěchů" dám "komplikace" a "vážné komplikace", aby to nesvádělo ke způsobu uvažování "Zkusil jsem to, ale nepovedlo se."
Třeba když vezmu situaci, že snajper zalehne na kopeček kilometr od cíle, v klidu pozoruje cíl, nastaví pušku podle tabulek a pak vystřelí, hod neurčuje, zda se trefil nebo ne. Samozřejmě když hráč hodí úspěch, tak snad vždycky prohlásí, že se trefil. Když hodí neúspěch, může klidně říct, že se netrefil.
Ale pokud půjde o odstřelovače specialistu a bude střílet nikoliv na kilometr, ale na dvěstě metrů, tak se mu asi nebude chtít při neúspěšném hodu říct, že se netrefil. Ale to taky nemusí. Může říct, že se trefil a svůj cíl zabil. Jenže v tu chvíli padesát vojáků, pět Hummerů a dva vrtulníky začaly pročesávat okolí a na své ústupové cestě zahlédl nějaký pohyb, takže bude muset improvizovat a rozhodně ještě nemá vyhráno.
Na druhou stranu tohle všechno zase nemusí určovat hráč - u něj jen stačí aby nastavil riziko a pak řekl, jak přesně jeho akce proběhla. V případě neúspěšného hodu (ale úspěšné akce) přidá Vypravěč komplikace odpovídající nastavenému riziku.
Ve výsledku to znamená, že velmi schopná postava nemusí nikdy selhat - ale když bude nastavovat vysoké riziko, tak to prostě znamená, že se pouští do nebezpečných akcí, které se v jednom případě ze tří dost zkomplikují.