Ebone, náhoda to je - došlo k tomu u tří her z devatenácti. U dvou z nich to hráči brali jako klad, nebo alespoň si na to nikdo nestěžoval (dobře, v případě žezla chtěl dotyčný zabít svou postavu a žezlo hodit ostatním, ale ostatní se pokoušeli zachránit jeho a ne žezlo, tak jsem to popsal takhle. Nechám si ho na příště.
S tou pasivní podporou nesouhlasím - říkáš to ty a pravidla se nelíbí Nerhinn. Nikdo další proti nim neprotestoval, naopak většině (více než polovině) se líbily. Stejně tak to chápání "neúspěchů" jako selhání si hráči obvykle přináší z jiných her, v Omeze to může znamenat i "zvládl jsi to tak skvěle, že jsi dostal více náročnější práce/ poslali na tebe víc poskoků." Normálně z toho vznikají dost zajímavé situace a nevšiml jsem si, že by se někdo bál si házet. Nebo hodně riskovat, když o to jde.
Jo, a je tu ještě jedna věc - normálně jsou hráči spíše opatrní, nastavují nižší rizika. Ale jak dojde na boj, hned je to samé "dám do úderu všechnu sílu" nebo "vtrhnu tam a začnu střílet" a vůbec samé hodně rizikové akce. Když něco podobného člověk zkusív simulovaném boji, tak leží na zemi dřív než se vzpamatuje (a mnohem častěji než v jedné třetině případů). Kdyby to zkusil v jiném systému, uspěje tak v polovině případů. Kde je v tom nějaká taktika?
Když došlo na skutečný boj, pět lidí se na něj připravilo a aniž by riskovali maximálně, během okamžiku sejmuli šest nepřátel (ok, slečna odstřelovačka riskovala hodně a zabila dva jednou ranou), takže ne že by to nešlo.
Spíše mám dojem, že někomu tenhle systém prostě nesedne, protože nedává žádnou jistotu úspěchu při hodu. Že se nedá nasbírat tolik bonusů, aby byl úspěšný hod téměř jistý. Nebo už fakt nevím.
Přitom se dá to riziko snížit na minimum i u náročných akcí tím, že hráč nechá svůj nápad a provedení zhodnotit ostatní, ať si hodí nebo ne. Že to nepoužívají lidé, kteří chtějí riskovat, to je mi jasné. Ale když to nepoužije ani nikdo jiný, tak už nevím.
Nicméně - jak by se ti to tedy líbilo - hrát podle předcházejících pravidel?