veškeré cennější zboží bude vyžaovat pytle stříbrných mincí.
Nikoliv, použijí se pruty stříbra. Protě majetek něco
váží. A představa, že někdo nacpe peníze, ze které se dá pořídit tryskáč, hotel a menší armáda do jednoho kufru je prostě beznadějně novověká a může nastoupit až v případě, kdy směnná jendotka není krytá ničím (leda prací lidu :-)
Ano, pak je lepší mít jeden skvělý meč než padesát tisíc v jakékoliv měně.
S tou cenovou úpravou souhlasm - hráči sice přijdou o pytle zlata, ale zase jim můžeš na vhodné místo (do hluboké jeskyně daleko v horách) dát zlatou sošku, kterou nedokážou odnést ani z ní kousek ulomit :-) Poklad jako poklad.
nebo chceš říct, že se tví hráči spokojí s tím, že jim řekneš - nojo, dobrá pistole stojí tak 3t korun, záleží ale vždycky jak to usmlouváte? A je celkem jedno, jaký je to typ. Tomu moc nevěřím :)
Věř nebo ne, ale zrovna pistoile prodávám podle oka a podle chuti - za 10 dolarů nebo 900 marek (přičemž kurs byl 30 marek = 25 dolarů) a hráči se občas diví, ale prostě kupují. Přesné ceny nejsou vůbec důležité, a i když jsem měl vy fantasy vzorec na výpočet ceny toho kteérho zboží (základ x kvalita materiálu x kvalita provedení x případná známost výrobce), později jsem od něj bez potíží upustil - hrát se dá i bez ceníku a zrovna Středozem mi na takovou hru přijde úplně ideální.
V mnoha filmech taky postavy neřeší, na co mají a na co ne, hobiti u Skákavého poníka taky nemusí platit (i když lze předpokádat, že za pivo i noclech zaplatili)
Osobně doporučuju spíše ceníky z pravidel vyškrtávat než je tam dávat, protože to v hráčích vytváří dojem, že pro hru je nejlepší podrobný katalog zloží s přesnými cenami, což je asi nejméně reálné a uvěřitelné ze všech možností :-)