Za vypíchnutí stojí, že v 5e nejsou "healeři" jak je člověk možná zvyklej z videoher, jejichž hlavní náplní v souboji je jen stát a léčit paladina.
Léčení v soubojí se většinou moc nevyplatí. Jako, jsou situace, kdy vhodné léčivé kouzlo zachrání družinu před TPK, ale většinou je lepší zkusit zlikvidovat oponenty.
Pokud nepálíš ty nejvyšší sloty co máš, tak většinou nevyléčíš víc, než kolik nepřítel za tah naseká. A Tobě dojdou sloty dřív, než orkovi sekera.
IMO hlaví situace, kdy "healeři" mají v 5e léčit jsou:
*Souboj se zvrtnul a hrozí, že někdo umře. Pak může dávat smysl pálit vysoký sloty na na léčivý kouzla.
Moje oblíbené kouzle pro tyhle situace je Word of Healing, prvoúrovňový kouzlo, který sice léčí málo, ale stojí jen bonusovou akci (tzn. navíc pak můžeš ještě někoho praštit palcátem). To je super hlavně v situacích, kdy člen družiny leží na 0 HP a ty ho chceš "resuscitovat".
*Přiležitostně mezi soubojema, když máš ušetřený sloty a ostatním docházej životy a kostky životů.