Aegnor píše:
"Jsem zhozen do moře" - automaticky to znamená, že mě proud vody odnese? Proč?
Ne. Posouváš ten příklad jinam, než kde je.
Aegnor:
Předpoklad: Jsem shozen do moře.
Důsledek: Odnese mě proud vody?
MarkyParky:
Předpoklad: Jsem shozen do moře, které mě odnese (Třeba si představ, že čtverečky na kterých skončím mají feat "proud", který tě na začátku kola odnese o 8 sáhů, můžeš si hodit záchranu na SIL, a když uspěješ, odnese tě jen o 4 sáhy).
Důsledek: Mám rychlost 6, plavání je pohyb náročným terénem, a nemám jinou možnost pohybu, přotože jsem lame-nameless-pirát. Bez ohledu na to, co hodím nebo jak se budu moct snažit, vzdaluji se od lodi, i když mám plná HPčka.
Aegnor píše:
DnD podle mě prostě implicitně pracuje s tím, že tohle se řeší nějakým hodem na atletiku, jak rychle se zvládneš dostat zpátky do toho konfliktu. Mám plátovku? Ok, tak na ten hod mám nevýhodu. Ten proud je fakt silnej? OK, DC bude prostě vysoký a/nebo za to dostanu jeden stupeň únavy.
Buď konzistentní.
Buďto trváme na tom, že konflikt trvá, dokud nedojdou HPčka nebo enemík neodstoupí - a pak stejně formálně platí, že po dobu konfliktu aplikujeme i ostatní pravidla pro boj, včetně pravidel pro pohyb.
Nebo chceme použít nějaké ad-hoc vyhodnocení (třeba protože to nebylo nameless NPC, ale hráčská postava a chceme ho - za určitou cenu - na tu loď vrátit), které pravidla pro pohyb nepoužije, ale pak musíme připustit, že jsme konflikt opustili/že stejnou zkratku můžeme použít pro jeho ukončení.
Dtto u zbylých příkladů, klidně zůstaňme u té lodi, na té je to vidět nejlíp.
Aegnor píše:
A tak když přimhouříš oko nad nějakým noname goblinem, kterejch už hrdinové potkali desítky, tak to nikoho zajímat nebude. Ale co když takovou "chytrou akcí" vyřadíš hlavního záporáka tříměsíční kroniky?
I. Když to bude hlavní záporák tříměsíční kroniky, tak asi jeho fikční možnosti budou někde jinde, než u nameless goblina - takže ten HP buffer přesně poslouží tak jak má a dá mi právo ho z toho vysekat. A když ho i tak dokáží překonat a o možnosti připravit, dostanou své vítězství - zasloužili si ho, museli být hodně kreativní
II. Co to vítězství znamená do značné míry taky bude záležet na tom, co hrajeme za žánr, jaký máme social contract a taky jestli ho vlastně vůbec ještě potřebuju a proč...
a) Když to bude sandbox a play-to-discover, tak se to prostě stalo, záporák je vyřazenej, dělejte si s ním co chcete .... a v příběhu budeme dál zkoumat, jak se svět vyvíjí bez něj (Nahradí ho jeho rádce? Rozpadne se jeho organizace a propukne chaos? Dostanou hrdinové za odměny půl království a princeznu k tomu ... a tedy nové zápletky?)
b) Když to bude nějaká hra, ve které mají i významná NPC příběhovou imunitu a budu ho potřebovat ve hře dál, tak buďto in-game nebo meta-game s hráči vyřeším, jak to provést aby přežil a příběh nám pokračoval. Ostatně - v takovéhle situaci stejně nejspíš samotný konflikt ještě neměl být o jeho porážce, nýbrž o získání nějakého podružného cíle - tzn. mělo by být v pohodě dopřád hráčům vítězství, které si zasloužili (a ještě jim dát třeba bonus) a záporáka z toho nějak s ostudou protáhnout. Tohle se mimichodem nijak neliší od opačné situace, kdy mají plot-imunity hrdinové a občas prohrají a musíš vymyslet, co s tím. Prosté příbéhová imunita je příběhová imunita, je jedno jestli ji mají hrdinové nebo padouši.
c) No a nakonec, pokud jsi tím myslel, že sis připravil velké finále tříměsíčního hraní, komplexní boj a hráči ti nečekaným způsobem krocli bosse hned nazačátku nějakým fíglem a ty máš pocit, že to finále kvůli tomu není epické?
Sorryjako, ale co epičtějšího by sis tak představoval, než přelstít hlavního záporáka v prvních pár kolech, namísto pižlání HPček.
Já bych jim tom případě rozhodně zatleskal! Ať si to užijí, jsou fakt dobří!
Kdo jsem já, abych jim upíral zasloužené vítězství ...
... a okamžitě bych navázal improvizovaně nějakou dohrávkou (a když záporák padl, klenba jeho doupěte se začala hroutit ... hrajeme útěk z bortící se evil-corp-základny, kdo by si nechtěl ve finále vyskočit v záběru kamery z vybuchujících dveří?) nebo epilogickým obsahem .... (a tak se vracíte domů, pojďme si odvyprávět, co to pro vašeho hrdinu znamená dál?)