Jerson píše:
Nebo jak fungují rady, kdy si hráči vytvoří historii a NPC se vztahy ke své postavě, a GM je pak využívá v dobrodružství. Tohle jsem už nejedou viděl při přípravě postav pro DnD i jiné systémy, ale snad nikdy jsem to neviděl použité ve hře.
Začátek diskuse považuji za krajně nešťastný a fabulativní. Tedy tak jak jsi to uvedl, ale shora citovaný odstavec má pointu, kterou rád popíši z vlastních zkušeností.
Každému hráči, který se mnou začne hrát poskytnu základní penzum informací o světě a stylu hry.
Od hráče požaduji, aby mi popsal původ jeho postavy, odkud pochází, zda che být například šlechticem, zda zloděj chce být členem nějakého gangu atd.
Na základě této interakce i hráči navrhnu nějakou frakci nebo zázemí, případně akceptuji jeho návrh. Chce být zloděj členem gangu? Navrhne si ho, dohodneme se kde bude působit, co bude dělat, jakou pozici bude hráč mít. Vše co mi popíše se dříve nebo později promítne do hry a to v mnoha ohledech. Od úkolování přímo hráčovi postavy, nebo konfliktů, které mou vzniknout na rovině mimo rovinu hráčů. Politika města, státu, světa.
Podobný přístup mám i v případě nějaké zásadní změny, která nastane ve hře směrem k postavám a nebo k postavě. Čas od času oslovuji hráče s tím, že chci vědět co chtějí dál dosáhnout, jaké mají sny a tužby (postavy ale i hráči) a podle toho tvořím a zakomponovávám jejich podněty.
Někdy se takový podnět povede zakomponovat celkem rychle, ale setkal jsem se i s hráčem, který:
- na podněty nereagoval vůbec a sám nic nevymýšlel a ani nějak zvlášť nevyužil to co jsem mu nabídl
- nebyl spokojen jak rychle se jeho tužba naplňovala. Jedna lose konkrétně o člověka, který chtěl ve hře víc technologických prvků, ale kampaň se na základě volby ubírala trochu jinak a tak se družina k těmto věcem dostala až za další dobu
Během hry využíváme pravidlo inspirace, kdy umožňuji hráčů měnit dění u stolu. V případě významných úspechů je nechám scény popisovat podle nich. Nemám vůbec problém poskytnut třeba informace postavě na základě hodu nebo rolepaly (případně obojího) jaké potřebuje s tím, že vlastně řene chtěl bych se dozvědět tohle a tohle. Jediné co zvažuji, zda reálně takovou informaci může NPC mít a disponovat s ní
Arten CZ píše:
Silně nesouhlasím s eframem, který stále dokola opakuje, že hra je vždy taková, jakou si ji hráči udělají sami. Jsem zastáncem toho, že hra je taková, jakou si ji hráči dokáží udělat vzhledem k pravidlům.
No vidíš a právě o tom to je protože DND nabízí opravdu víc možností jak hrat, jen někteří tady pořad jedou svou mantru.