ShadoWWW píše:
Zkušenosti ukázaly, že lepší je se pohybovat někde u 70% či vyšší šance na úspěch.
To jen v případě, že jedeš stylem úspěch / selhání. Při vyhodnocení úspěch / komplikace je 50% dostatek, a 70% na obvykle věci až moc jednoduché.
ShadoWWW píše:
Jde o to, že když máš 50%, tak vlastně nezáleží na tvém rozhodnutí. Tvá volba není smysluplná, protože nezávisle na tvém rozhodnutí je to vždy půl na půl, neexistuje žádné lepší ani horší rozhodnutí, žádné vyloženě hrozné nebo excelentní. Tvá postava tedy není v ničem způsobilá, což jde přesně proti smyslu celého C&L, ale i dovednostní systémy to staví podobně, i když ne tak vyhraněně.
Tohle bych zřejmě mohl rozebrat víc, ale nejsem si jist, zda zrovna v takovém tématu, nicméně zcela nesouhlasím. Platí to jen pokud se na schopnosti a rozhodování díváš optikou DnD systémů.
Je pravda, že hráči nechtějí v polovině případů selhat - ale to není to samé, jako že v polovině případů uspějou.