LokiB: Já s tebou v zásadě souhlasím, ale tohle je prostě designová díra, která v té hře je. Když si odmyslíme, že pro nějaká povolání je něco hlavní stat, tak to je nějak takhe:
Obratnost: Iniciativa, většinou OČ, časté záchranné hody proti magickým i nemagickým efektům, několik velmi užitečných dovedností.
Odolnost: Životy navíc, velmi časté záchranné hody proti magickým i nemagickým účinkům, včetně udržení koncentrace.
Moudrost: Vnímání, velmi časté záchranné hody proti magii s nepříjemnými efekty, pár dalších užitečných dovedností.
Charisma: Málo záchranných hodů, výhradně proti magii, ale s nepříjemnými efekty, spousta použitelných dovedností.
Síla: Celkem vzácné a většinou nějak fatální záchranné hody proti magickým i nemagickým účinkům, jedna dovednost, ale celkem použitelná, podmínky pro těžké zbroje, naložení.
Inteligence: Záchranné hody proti dvěma kouzlům a dvěma nestvůrám, pokud jsem dobře počítal, a pár dovedností, které vyžadují dost práce od PJ, aby vůbec měly smysl.
Vybalncovat tohle stojí víc energie, než za kolik to stojí.