Jerson píše:
Děláš, jako bys nikdy nehrál DrD a neházel si na prohledávání místnosti nebo otvírání zámku.
ano. Tohle jsme dělali při hraní RPG na střední, když nám bylo 13. A i tehdy jen ve "školní" hře se spolužáky, v té domácí s kamarády-RPGčkaři sme to tou dobou už dávno opustili protože to zjevně nebyl funkční přístup.
Jerson píše:
tak mi řekni, proč je v různých pravidlech explicitně psáno, že se hody na takové akce nesmí opakovat
Zaprvé dost možná z prosté tradice.
Zadruhé protože to novým hráčům bez citu pro strukturu ušetří pár failů, skrz které by se to museli naučit sami (tak jako sme se to naučili my). Sice to lidi zpravidla pochopí dost rychle, ale když jim to můžeš těma dvěma řádkama pravidla ušetřit, tak proč to neudělat.
Zatřetí protože v gamistických hrách to je občas povoleno (protože
time is of the essence... ty pokusy stojí čas a třeba v OSR jak popisoval Markus nějakou dobu zpátky je čas vzácný zdroj, takže jestli to zkusit znovu nebo ne je validní rozhodnutí s dalšími dopady). Občas to je povoleno i v dramatických hrách proti nějaké útratě zdroje (bodu osudu, akčního bodu...)
Začtvrté protože některé hry mají mechaniky, které se k tomu můžou dál vázat (typicky v GUMSHOE u hodu utrácíš zdroje, takže by dávalo smysl argumentovat že další hod je validní podle logiky předchozího bodu nebo že lze utratit víc než předtím a zkusit to "s větším úsilím" - a gamisticky by to dávalo smysl, ale GUMSHOE je narativní, takže by to bylo proti jeho logice, takže toto zapovídá; hra s podobnou mechanikou ale jiným stylovým zaměřením by to nicméně mohla dovolit a zapadla by tak do předchozího bodu).
btw. zejména bod 3 tu může způsobovat nějakej chaos při přechodech mezi systémy / styly, byť asi ne nějak kriticky velké, ale zároveň ukazuje, že věci nejsou nutně vždykcy tak jednoznačně očividné, jak se možná zdají (a opakování hodu občas validní být může).
Jerson píše:
To že ti něco takového nezkusil hráč na opengamingu nejspíše znamená, že se s tímto zákazem už dříve setkal.
trochu ignoruješ všechny ty opengamingy co sem dělal pro / na nichž sem měl úplné nováčky.