sirien píše:
citation needed
tohle je red flagová formulace jak pěstí do oka, buď dodej zdroje nebo to přepiš do formulace která nezáří argumentační chybou anonymní autority.
Vycházel jsem z přednášek psycholožky Jany Nováčkové, která tuším odkazovala na tuhle studii:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10589297
sirien píše:
Jinak celá Tvoje idea toho že existuje výrazný vztah mezi podobu dětské hry a reálným dětským chováním je naprosto doslova na úrovni teze videohry způsobují násilí. Která, mimochodem, byla dávno vyvrácená. graf, zdroj (s mnoha dalšími odkazy).
Já v tom článku ale přece tvrdím naprostý opak, o tom podstatě celý ten článek je, tedy že snažit se zakomponovat nějaké edukační procesy do hry prostřednictvím ingame odměn je k ničemu, protože ty modely bez odměn se pak nepřenesou do reálu.
Vpodstatě jsem se snažil vymezit vůči takovému tomu klišé, že hra pro děti musí být dětská a musí obsahovat to a to (což v této diskuzi několikrát padlo).
LokiB píše:
Přijde mi, že takový cíl, který je zde v premise uveden, je sám o sobě problematický, co se možnosti jeho dosahování týče.
Jako lepší by se mi jevil cíl "ukázat dětem, že jiná než násilná řešení mohou být výhodnější".
Což je něco, co se ti bude daleko snáze při plnění hodnotit a sledovat. (nehledě na to, že teze, že násilí je špatné, mi přijde problematická sama o sobě, protože například není důvod stigmatizovat dítě v jeho ochotě se samo vnějšímu násilí bránit, tím, že mu vnutím představu, že jakékoli použití násilí, třeba i v sebeobraně, je špatné ... to říkám z vlastní zkušenosti s výchovou dětí. Dítě se nechce cítit jako že dělá něco špatně, ale zároveň já třeba nechci, aby se nebránilo).
Bezpochyby je to problematická premisa, nicméně já jsem ji použil jen jako příklad, na kterém jsem chtěl demonstrovat ten postup s vnější a vnitřní motivací s určitou mírou zjednodušení. To, jaký mají nebo nemají děti mít k násilí vztah jsem opravdu řešit nechtěl a hlavně premisa "ukázat dětem, že jiná než násilná řešení mohou být výhodnější" by mi neseděla do toho záměru odměňovat děti za nenásilné řešení - tam je ten hypotetický design opravdu vystavěn tak, že násilí je špatné a basta.
Já si naopak myslím, že ten přístup spoléhající na vnitřní motivaci (který preferuju, jak je doufám z článku patrné) naopak násilí ze hry nevytěsňujě ani ho nestigmatizuje.