Šaman: Když jsem zmínil Středozem, tak jsem tím rozhodně nemyslel dětinské scény z hobita.
Šaman píše:
Spíš jsem chtěl nadhodit problematiku toho, jestli je dobrý nápad mít nejpropracovanější část pravidel soubojový systém a jen volné související druhou problematiku - jak řešit sociální interakce
To není nijak zvlášť dané tím, jestli chceš hrát s dětma. Když budeš mít na sociální interakce mechaniku, bude to o dost jiná hra, než když ji mít nebudeš. Co ti víc vyhovuje, je na tobě. Děti rozhodně s "povídacím" rpgčkem s minimem hodů a absencí mechanik na rozhodování sociálních konfliktů mít problém nebudou.
Není to ani tak, že by hry s mechanickým vyhodnocením sociálních (či jakýchkoliv jiných) situací byly lepší nebo dospělejší, jsou jen jiné. Pokud někomu vyhovují mechaniky na všechno a chce se se svými dětmi propracovat od "povídací" hry k "házecí" hře, tak to vcelku chápu, ale rozhodně to neplatí obecně.
sirien píše:
Když chci jít hrát něco s dětmi tak logicky budu muset hrát něco, k čemu mají tyto děti blízko
A proč k tomu mají blízko? Protože to jsou přece pohádky pro děti a nikoho by nenapadlo jim pouštět nebo číst něco jinýho! Aha!
Ne, vážně, tenhle přístup mě neskutečně irituje. Je to už sice nějakej pátek, ale pořád si celkem dobře pamatuju, jak jsem se na tyhle věci koukal, když jsem byl malej. Kdybych si jako dítě měl vybrat mezi Rychlou rotou (na kterou jsem koukal, btw) a tím, co hraju dneska, rozhodně bych si vybral to druhý. Jedinej opravdu podstatnej rozdíl by byl v absenci narážek se sexuálním podtextem (ty bych asi nechápal a tudíž ignoroval). Ostatně stačí vyjmenovat, co si stále z dětství nejvíc pamatuju: Když mi starší kamarád vyprávěl příběh Supermana, když byly tématem celotáborové hry Maltézští rytíři (to mi mohlo bejt tak pět let, z tý doby si jinak nepamatuju prakticky nic) a pak tábor podle Pána prstenů (ne žvatlání se zlobrama z Hobita, ale černé jezdce, průchod Mórií a tak)*. V pěti letech samozřejmě nefilosofuješ nad černobílostí či šedivostí příběhu, ale to neznamená, že tě nemůžou bavit v zásadě stejný věci.
* Ono vlastně kolem a kolem Pán prstenů je skvělej příběh pro děti, protože s hobitama se můžou velmi dobře ztotožnit. A mít možnost si to prožít (coby družina hobitů, kteří dostanou fakt veledůležitej úkol) je úžasnej zážitek.
Ještě bych teda dodal, že jsem míval dost problém se strašidelnejma scénama (ani dneska je nemusím, ale už z toho nemám traumata ;-)), takže je samozřejmě na místě zohledňovat konkrétní děti a jejich vztah k různým tématům (stejně jako zohleďnujeme konkrétní dospělé hráče a jejich vztah k různým tématům).