Pokud jde o hru na míru pro konkrétní děti, tak bych začal jejich oblíbenými seriály.
Synovec kouká na Bouráka Toma - co jsem viděl pár dílů, tak tam se vyřazená (poražená) postava buď zachová sportovně ("Není hanba být poražený tebou, i když jsme celou epizodu stali proti sobě."), nebo odjede s hanbou, nebo - pokud navíc švindluje - ji odvezou policejní auta.
Klasické Disneyovky (RR, Kačeři, Letohrádky) - občas se tam nějaký "souboj" odehraje, ale není na život a na smrt. Daleko častěji jde ale o to projít příběhem bez ztráty cti (letecké licence, Skrblíkova bohatství), prokázat něčí vinu a nevinu (typické pro RR detektivky).
Další typicky dětské dobrodružství je Asterix. A když o nich přemýšlím, je tam pokaždé nějaký hlavní cíl (postavit chrám, donést vzácnou bylinu, splnit 12 úkolů) a záporáci pak neohrožují přímo život hrdinů, ale jejich misi (způsobí vzpouru dělníků, očerní je u klíčového NPC, seberou jim lektvar apod.) Souboje jsou spíš pro akční odreagování (pořád ti stejní piráti, kteří pokaždé dostanou na budku - utrži ostudu). A když by hrdinové prohráli s piráty, taky jim nemusí jít hned o život. Piráti si je třeba budou chtít odvézt do svého přístavu a ukázat je jako zajatce, čímž získají slávu. A postavy se budou snažit utéct dřív, než se to povede (jinak to bude ostuda).
Resume: U opravdu dětských her bych zapomněl na dračáky a bludiště a inspiroval bych se filmy a seriály pro děti (vynechal bych Toma a Jerryho, pokud to nema být násilná hra :)
Neznám Pokémony, jak se tam třeba řeší souboje. Ale předpokládám, že to taky není vyvražďovačka na život a na smrt.
Systém bych volil velmi odlehčený FATE, nebo něco podobně vyprávěcího (dokud nejsou zkažení počítáním statistik a prohledáváním inventářů, tak bych tyhle věci vynechal - příběhu to většinou neprospívá).
(Mimochodem to vylučuje i tu Myší hlídku. Co o ní vím, tak je to klasický, trochu artušovský a trochu temný příběh, kam patří epické boje, čest a sláva a hrdinské smrti. Jen je to celé v myším světě.)