Arten CZ píše:
A nemůžeš nechat hráče házet tak, abys to viděl jen ty a oni ne? Nebo je to i otázka důvěry a hráči by ti nevěřili? Jerson dělá totéž s kartou, proč by to nešlo i s kostkou? Ať už si tu kostku odložit bokem nebo si jen zapamatovat číslo a hráči neukázat hod vůbec?
Tohle klidně hráče mohu nechat udělat s důvěrou, myslím :), problém není.
Jen mi to (oproti třeba odloženému hodu) přijde dětinské: "hoď si tady za zástěnou, ale nekoukej se na výsledek" ... to už mi právě přišlo případně lepší, aby si hráč neházel vůbec, a házel si GM (jak jsem psal výše a sirien v jedné z variant také) ... tedy hod "systému" (nebo říkejme NPC? nebo GM?) proti pasivní kvalitě vlastní postavy.
jak jsem psal i jinde, nelpím tolik na tom, že hody kostkou/táhnutí karty/pouštění mikáda jsou tou pravou solí RPG, bez které hrát nejde.
pak ale psychologicky, když už chci po hráči, ať dělá nějakou akci (hází kostkou, tahá si kartu), tak bych mu "něco" říc "asi" chtěl (pocitově, není to vryté do kamene).
Když to srovnám s počítačovou hrou ... když budu mít hru typu Dishonored/Thief, ve které ale nebudu hráči ukazovat, jak dobře je / není ukrytý, tak mu nemusím nic říkat ... on prochází, kudy myslí že to jde nejlíp, dělá nějaká rozhodnutí, systém je vyhodnocuje a nemusí (i když může) dávat hráči zpětnou vazbu hned.
Když ale budu mít tahovou adventuru, kde před hráčem v daném místě je velké červené tlačítko "Schovat se!", jako jedna z voleb, tak když ho hráč stiskne, tak bych mu "něco" zobrazit chtěl (a okřídlená věta "myslíš si, že jsi schovaný" je trochu málo :))
a teď někdo může říc: v čem je jako problém, resp. rozdíl, když jen hráč řekne, že se schovává, a když si k tomu ještě hodí kostkou?? ...no, a poctivě můžu říc, že vlastně jen v tom mém pocitu :)
Sparkle píše:
"Tak ty se plížíš kolem stráže? Nooo... hoď si, potřebuješ aspoň sedmičku, nebo se něco posere..." * mrk mrk *
A to je pak ta pravá pohoda Vánoc :)
---
Ono to není žádné velké issue ... jen se mi daná situace několikrát v poslední době připomněla, tak jsem si řekl, že se zeptám, jak to řeší jiní, resp. zda třeba neexistuje systém, který pro to má pěknou podporu, která by mi vyhovovala.
Není na to nějaké dobré či špatné řešení, jen mi některá nesedí :) Snad to ty, kteří je rádi používají, neurazí ....
A třeba ta obecná možnost odloženého hodu je mi celkem sympatická a určitě ji vyzkouším. Jen si budu muset rozmyslet, jak v tu chvíli nerozbít dramatickou situaci v komplexnějších scénách ... viz "takže se pereš s tím sejfem, už pomalu povoluje, pot ti stéká z čela, ruce tě bolí od námahy při pronikání dovnitř, špicuješ přitom chvílema uši, jestli nezaslechneš něco podezřelého .... tak a teď si hoď na úspěch toho schování na chodbě, jak ses plížil večer kolem stráže ... ok, 1, hmmm, jo, chceš ještě zjistit, jestli ti na chování stráže nepřijde něco divného ... 20... no, když o tom tak přemýšlíš, možná ti přijde trochu podezřelé, jak se usilovně nekouká tvým směrem, jako by o tobě věděl, ale nechtěl to dát znát .... hmm, cože? že v tom případě bys k tomu sejfu vůbec nešel a raději se vypařil? hmmm, no jo, tak to teda rollbacknem ... ;)"