Hehe, tak to se v posledních 10 postech ta diskuze opravdu přiblížila kýženému cíli ;)
Element_Lead: ad DrD+ ... imho by se dala vymyslet otázka, z jejíž odpovědi by vyplývalo, že DrD+ bude pro daného člověka vhodnější než kupříkladu DnD 5e, Fate, dokonce (mooožná) i než kterýkoli jiný z uvažovaných systémů. K řešení je, jestli ta skupina, kterou by daná otázka pokrývala, je natolik významná/početná, aby mělo smysl tu otázku klást ...
a dále k tématu:
diskutované otázky by bylo vhodné updatnout do záhlaví.
Z těch to tam jsou:
- jak jsi na tom s angličtinou (dobře, špatně)
- číselná složitost (sčítám pomoci kalkulačky, jedničky z matiky, derivační rovnice zpaměti)
- setting
Neptal bych se na to, co člověk umí/neumí, zná/nezná ... ale jestli to chce při hře používat.
Umím sice z hlavy integrovat podle několika metod , ale při hraní RPG bych to používal nerad.
Stejně tak tu angličtinu může taky někdo ovládat výborně, a přesto preferovat českojazyčnou hru.
Podstatné mi přijde, zda člověk preferuje:
* Jednorázová dobrodružství (ve stylu odehrání jedné hry Monopolů či jiné deskové hry) vs dlouhodobé kampaně se stejnými postavami
* Hru v jednom stálém herním prostředí (jednom konkrétním herním universu: Středozem / StarTrek / Evropa mezi válkami / Ninthworld /...) vs Hry v různých / vlastních prostředích
* Pevnější konkrétní pravidla (v tvrději definovaném systému) vs Volnější abstraktní pravidla
* Důraz na komplexní systém pravidel pro boj vs Volnější řešení konfliktích situací
* (případně) vůbec důraz na přítomnost boje v rámci hraní hry (mají boje/konflikty typicky zabírat 90%, 50% nebo třeba jen 10% reálného času při hře?
* Důraz na sociální interakce hráčů při hře vs systém bez potřeby řešení sociálních / komunikačních situací při hře
* Důraz na vývoj postav (jejich zlepšování a vývoj schopností) vs Postavy se v průběhu hry příliš nezlepšují a důraz je na osobnostní rozvoj a prožívání postav
* Detailní předpřipravené a do hry zakomponováné využití nějakého konkrétního typického herního aspektu:
- magie využitelná postavami
-
- bohové / nadpozemské síly
- upíři / vlkodlaci /
+ několik specifik pro hráče:
* složitost přípravy nové postavy na základní úrovni
* složitost přípravy nové postavy na pokročilé úrovni
* jednoduchost (na škále) evidence a sledování stavu postavy (komplexnost inventáře a jeho využití, aktuální počty životů, únavy, magů, čenů, zvířat, majetku, investic, kontaktů a konexí, ....) ... tedy jestli mi stačí řádky, nebo budu potřebovat blok, abych si evidoval, jak na tom postava je
* úmrtnost postav (je typické, že postavy často ve hře umírají a hráč si bere postavu novou)
+ několik specifik pro GMy:
* existence a dostupnost prostředků pro správu hry (online, pc, tablet/telefon)
* složitost řízení hry
* složitost přípravy jednorázového scénáře (jak dlouho mi typicky zabere, než připravím one-shot hru na nedělní odpoledne?)
Jen taková představa od stolu na okruhy, které mi pro rozhodování přijdou důležité (není to vyčerpávající, nejsou to ani konkrétní otázky ... spíše "témata")