Sparkle píše:
Ale taky ustoupit nemusí. Že ustoupí je jen tvoje domněnka. Explicitní mechanika napsaná stylem "jakmile se dva hráči na něčem neshodnou, hra se přepne do debatního módu, ve kterém každý na střídačku přednáší jeden argument a bez ohledu na to, jak moc jsou argumenty druhou stranou akceptovány, ten, který už nedokáže přijít na nové tvrzení, musí ustoupit" tam není.
Ano, to máš pravdu. Reálně je to situace podobná jako v nějakém CR systému, kdy mají obě strany konfliktu (tedy dva hráči) navrhnout vlastní vyústění, mezi kterými rozhodne hod. Jenže pravidla neřeší, co dělat, když obě strany navrhnou vyústění, které je pro druhou stranu nepřijatelné a trvají na něm, takže k hodu vůbec nedojde. Nebo když se GM a hráč dostanou do sporu, zda lze přesvědčováním někoho donutit, aby zabil někoho blízkého, s ohledem na číselné přesvědčovací schopnosti. I klasická pravidla RPG počítají s tím, že se hráči nějak dohodnou, nebo že tam bude GM, který rozhodne (jako účastník sporu nejspíše ve svůj prospěch). Ve hře dvou hráčů podle pravidel vznikne stejně snadno patová situace jako ve hře bez pravidel.
Reálně to totiž funguje tak, že se se spoluhráčem na pokračování celkem snadno dohodnou, a pokud oba zarytě trvají na svém, tak se hra zasekne tak jako tak. Fungují tam nevyslovená pravidla jako "minule jsem ustoupil já, tak teď ustup ty".
York píše:
Kdybys byl na většině mých her, tak bys nepoznal, že to není prostě jen "Vypravěčem moderované společné vyprávění",
No, a co to znamená s ohledem na tuto diskusi? Pokud nepoznáš rozdíl, má smysl ten rozdíl hledat? Vedou i ostatní Vypravěči podle tvých pravidel hru stejně jako ty?
sirien píše:
Pořád mi popisuješ formu lierárního spoluautorství, nemůžu si pomoct.
já si zase nemůžu pomoct, ale přijde mi, že jsi nikdy nehrál ani takovou hru (nebo tedy ne hru, ale "společné vyprávění"), ani jsi nikdy literárně nespolupracoval na vytváření příběhu, abys mezi tím rozlišil, takže na mé argumenty odpovídáš stylem "argumenty nemám ale tvůj názor se mi nelíbí."
Abych pravdu řekl, je úplně jedno, co si o tom myslím já, ty, nebo kdokoliv jiný na tomhle fóru, když tisíce těchto "literárních spolutvůrců" o sobě uvažují a mluví jako o hráčích, svou zábavu považují za hru a říkají ji RPG, stejně jako statisíce hráčů Diabla o své hře mluví jako o RPG.
Rozhodně nehodlám strávit několik hodin přesvědčováním kohokoliv z vás, že tahle forma je opravdu RPG - váš názor je mi zřejmý a nemám potřebu ho měnit, jen nevím, proč vám tak moc záleží na názvosloví. Hodláte nějaké hráče FB RPG přesvědčovat o tom, že jejich RPG není pravé RPG? A záleží na tom?