sirien píše:
Co takhle procesní rozkreslení libovolné činnosti a zvýšení její efektivity z "podělanej středověk" na "rozjetá první průmyslová revoluce"?
Napřed si to zkus v praxi a pak něco povídej, ano? :-) Takových managerů, kteří kreslili grafy a uměli uspořádat práci ostatním jsem ve firmě měli poslední tři měsíce hromadu.
Krmě toho když neznáš jazyk, tak žádnému mnichovi integrální počet nevysvětlíš.
sirien píše:
pár technikům (řemeslníkům) řekneš, co to sakra je "kliková hřídel", i když nevíš, jak sakra vypadá, a pak jim řekneš, že v páře JE dostatek síly kterou pomocí klikové hřídele lze přeměnit na dopředný pohyb a dodáš, že maj bejt sakra opatrný, protože to taky může kurva hnusně bouchnout...
Omluvím tě, protože nejsi technik. Ale vysloveně tě vidím na managerské pozici, jak kecáš technikům do věcem, kterým nerozumíš a tváříš se, že je to prostě jednoduché, vždyť by stačilo tě poslouchat :-)
V páře může být síla, ale se středověkou technologií funkční parní stroj nevyrobíš, protože bys na to napřed musel vylepšit metalurgické procesy. A zaručuju ti, že by ti to pár desítek let zabralo, i kdyby tě někdo živil.
Aegnor píše:
Popiš konkrétní postup, jak to uděláš a můžeme se o tom bavit:-)
Nejsem programátor, jsem elektrotechnik. Můžu ti popsat postup, kterým z mědi, zinku a šťávy z hroznů vyrobím baterii, a když jich takhle spojím několik za sebou, měl bych zvládnout pokovit (třeba pozlatit nebo postříbřit) nějaký předmět. Tím bych se ve fantasy středověku zkusil uživit já a uplatnil bych na to dvou dovednost "Znalost elektrotechniky". Jen nevím, jestli by ta věc podle mého popisu fakt fungovala (i když v Bořičích mýtů fungovala, jen jsem to prostě nezkoušel osobně) a hlavně nevím, jak by GM vyhodnotil, že to bude fungovat.
S pomocí šikovného řemeslníka bych dokázal dát dohromady mechanickou sčítačku založenou na ozubených kolech. Tyhle věci by šly zvládnout do několika měsíců, ale taky nevím, jak to ve hře zhodnotit - a bez znalosti jazyka bych to zvládl těžko.
Popravdě myslím, že by to pro kohokoliv byla konečná, protože nevím, jak by se kterýkoliv dnešní hráč RPG uživil ve středověku dost dlouho na to, aby se dostatečně naučil jazyk a udržel si své vědomosti.
Tím nechci vaši hru shazovat, jen mi přijde zbytečné řešit, jaká pravidla použít pro takový setting - každá budou víceméně nevhodná. Osobně bych samozřejmě použil Čas pro Hrdiny, protože to jsou v podstatě mnohem elegantnější GURPSy, ale hráči jiných RPG by zřejmě použili svá oblíbená pravidla a ohnuli je - ostatně tak jako jste to udělali vy.