efram píše:
Jestli chceš, aby tu druhou část řešili pravidla.... tak to nevím co bych ti na to napsal.
Pořád dokola - opravdu nečteš to co píšu. Říkám, že pokud má být hra považována za realistickou, musí stejně podrobně a s ohledem na reálné poznatky řešit všechny aspekty situací, nikoliv jen jejich část.
Vůbec nechci po GURPSech nebo jiných pravidlech, aby to řešily. Chci po tobě, abys přestal opakovat, jak jsou GURPS realistické jen proto, že jejich parametry zbraní vychází z nějakých reálných poznatků, zatímco v jiných oblastech reálné fungování neřeší.
efram píše:
Navíc co se týče těch zmiňovaných 10-15%, nepovažuji to za reálný odhad.
Je mi jedno, za to co považuješ. Je to tvrzení generála Pattona založeného na pozorování amerických vojáků (odvedenců) v přímém boji, ve dvou světových válkách, a na základě dalších přímo získaných údajů po boji - počty zraněných, mrtvých, vystřílené munice a čert ví čeho dalšího. Vzhledem k tomu, že tím vojákem byl, případně jim velel a měl zcela evidentní zájem zvítězit a minimalizovat ztráty, a neměl žádný důvod své vojáky pomlouvat víc než bylo nutné, tak mu plně věřím. I kdyby to bylo 5 - 30%, pořád to pro mě bude směrodatné a značně odlišné od 90 nebo 100%.
efram píše:
Tak druhou část musí zahrát hráč v rámci RP hraní své postavy, případně vstupuje do hry GM, ale jen toliko v rovině kontroly co je a co není v rozporu s reáliemi daného charakteru.
Jak může GM vědět, co je nebo není v rozporu s reáliemi charakteru hráčovo postavy? Copak je to jeho (GMmova) postava?
efram píše:
Mám v tomto ohledu profesní zkušenosti ...
Dobrým příkladem jsou třeba letecké simulátory využívané při přípravě pilotu atd.
Čekal jsem že napíšeš něco konkrétního. Ale dobře, zeptám se jinak:
Máš dojem, že pravidla GURPS jsou zpracovaná tak dobře ve všech oblastech lidského jednání, které zahrnují, jak dobře jsou zpracované simulátory reálných letadel pro piloty? Nebo že se tomu alespoň přibližují?
efram píše:
Tak proč to co popisuješ, je hrani role, ale ty to "vyčítáš" realističnosti pravidel.
Znovu - třeba ti to do hlavy pronikne. Vyčítám TOBĚ (nikoliv pravidlům), že tvrdíš, že jsou GURPSy realistické. NEVYČÍTÁM pravidlům GURPS, že nejsou dost realistické.
efram píše:
popiš jak vypadá podle tvého názoru správně pravidlově pojaté, tebou popisované, spadnutí z útesu. tak aby to bylo podle tebe "reálné".
Já žádná taková reálně pojatá pravidla pro pády NECHCI, protože si nemyslím, že by pravidla dokázala pád a jeho následky popsat tak, aby odpovídaly alespoň 90% následků reálných pádů.
_____________________________________________________________________________
A protože mám dojem, že máš problém se zpracováním myšlenek z delších textů, napíšu to ještě jednou.
Nektritizuju GURPS. Kritizuju TVŮJ VÝROK o realističnosti GURPS.