> ad (**): Rozveď, pls.
AW je hra, kde nikdy neni niceho dost, explicitne popisuje jak funguje PvP (pravidla vetsiny her popisuji jak na sebe jejich pomoci muzou pusobit PCcka, ale malokdy je tam vylozene navod "manipulovani/svadeni PC funguje takhle, kdybyste to potrebovali, mrk mrk"), postavy jsou typu "typek, co neumi nic nez nasili", "doktor, ktery bojuje s tim, ze mimo opravovani rozbitych lidi ho nikdo nepotrebuje", "typek co si umi z lidi udelat loutky, ale ostatni ho vidi jako zrudu a nikdy ho neprijmou", je tam pro GM navod jak delat tezka rozhodnuti a jak ma kazdy o PCckach premyslet jenom jako o nastrojich jak neceho dosahnout ...
... nikde se tam explicitne nepise "ucelem je delat emoce" ale to je proto, ze se Vincent pravdepodobne boji, ze kdyby to explicitne napsal, rozbije tim to kouzlo. Ona je to ostatne skryta linie hodne jeho her. Tohle neni obecna vlastnost Apocalypse Engine, jenom AW. Ale moc to sem nepatri.
> Je tam nějaký měřitelný nebo alespoň detekovatelný vztah mezi tím, jak systém pracuje s "emočními mechanikami" kolem postav a s tím, jak se výsledek promítá do emocí hráčů (jako dovedu si to představit i toho "to je hustý", ale ostatní věci co popisuješ ve mě spíš vyvolávají skepsi...)?
Nechapu otazku.
> Podporuje to bleed-hunting? A pokud ano, jsou tam zároveň nějaké fail-safe mechaniky (kromě stopky)?
O tom slysim prvne. Ale nejspis ne.
> Toto mě zaujalo. Respektive jakým způsobem (mechanikami) hráč může usilovat, aby se jím postava ubírala?
Postava ma Story Arc. Story arcy vypadaji takhle:
Bindings if you want to work with weird and forbidden stuff (tools, magics, people, or ...)
Knight if you want to find or live up to your place in society
Otherworldly if you’re torn between two worlds (that is probably not a metaphor)
Storyteller if you’re a larger-than-life, cinematic figure
Aspect if you’re striving to become better, stronger, more
Shepherd if you want to guard, guide, or strengthen others
Emptiness if you’re dealing with loss, hurt, or the Outside
Mystic if your fate is in the hands of some higher mortal or supernatural power (and things are about to get ... symbolic)
Dostanes quest, ktery vypada nejak takhle:
Quest je "progress bar", do ktere sypes expy, plus si sam generuje bonus expy. Jakmile se splni, neco se stane, podle toho o jaky arc jde, a podle toho, jak to ve hre dava smysl. U tohohle questu je videt, ze muze fungovat jako prvni quest v Mystic (Cerna ikonka padajici hvezdy), Otherwordly (Zelena ikonka v jablka a hada) a Emptiness (seda ikonka, tohle je asi zapadajici slunce, ale myslim ze na nezjednodusene ikonce je zatmeni nebo smrt slunce, neco takoveho) Arcu a jako druhy quest v Knight Arcu. Changes jako Otherworldly a Changes jako Emptiness budou jine, ten quest predepisuje nejakou obecnou strukturu, ale muze to znamenat jine veci.
> A je to hra výhradně pro oneshoty, nebo i pro tažení s tím, že nějaké story arcs jsou pro jednotlivá sezení a některé jsou pro více sezení či celé tažení?
Vyhradne na kampane. Dlouhodoby vyvoj postavy je hlavnim tematem hry, a to do oneshotu nenacpes.
...
Jeste vam muzu ukazat priklad hry (je to jiny zanr nez Adventure Fantasy, takze se tam dava duraz na jine kusy hry, ale jsou tam videt mechaniky):
http://imago.hitherby.com/wp-content/uploads/2013/07/Example-of-Play-Chuubos-Marvelous-Wish-Granting-Engine-from-the-Kickstarter-Previews.pdf