Kolonie od Sparkle
Nápad s mraveništěm je dobrý, vyvolává ve mě vzpomínky na pár filmů na podobné téma, tady je navíc okořeněný tím, že si hráči nemusí hned uvědomit, že byli zmenšeni. Samozřejmě že realista - fyzik ve mě hned kope a říká "jak dýchají" a "nevšimnou si, že padají pomalu a proti všemu ostatnímu jsou strašně křehcí a slabí?" Jak by se řešil pohyb v mraveništi, když - jak tu už zaznělo - lidé neumí moc dobře lézt vertikálně, na rozdíl od mravenců?
Druhá věc - z reálného mraveniště mám dojem, že je v něm mravenců plno - tím myslím, že jsou všude. Bez speciálních feromonů nebo jiné srandy se dovnitř nedá dostat nepozorovaně a nevím, jak snadno se tam dá nepozorovaně pohybovat. Na druhou stranu to zvládá i reálný hmyz, takže mojí jedinou výhradou by bylo asi to, že mravenci jsou proti zmenšeným lidem smrtící nepřátelé a naopak lidé jim nemají moc jak ublížit. Nicméně v RPG se to dá řešit snáze než v realitě
Nepojmenované podzemí od Raroga
Tohle je věc, kterou bych nazval "Krátký dungeon s pointou". Postrádám blížší vysvětlení, o co v tomto dungeonu jde, z jednotlivých textů jsem si nedokázal složit celkový obrázek, takže pořád nevím, jak se drak dostal (a tak dlouho přežil) do jeskyně, když z ní nevyleze, ani proč mistr sochař na útěku sestavuje sochy v podzemí a nechává vyrůst draka (?) Potřeboval bych znát celý příběh za tímto dungeonem, ale myslím, že by mu slušelo zjednodušení. Mapa samotná vypadá dobře.
Tajná sochařská společnost se zlým zrcadlem od Nekry
Opět jeden z momentů, když začnu číst, u druhé věty si řeknu "WTF?!" a pokračuju v tom až do konce. Už úvodní prohlášení o tom, co všechno s touto jeskyní nesmím dělat by na odrazení stačilo. Logika této "jeskyně" je více než zjevná - v zadá jí Tajná společnost, pohybující se sochy a Zlé zrcadlo.
V tomto dungeonu nechápu naprosto nic - Proč je společnost tajná, proč vůbec existuje, proč se skrývá pod loukou v podzemí, proč je podzemí tak nesmyslné, proč by se o tuhle společnost měli postavy hráčů vůbec zajímat, a hlavně proš si autorka dala takovou práci se zdůrazněním, že toto dílo nesmí být použito nijak komerčně. I kdyby mě náhodou napadlo použít tohle dobrodružství třeba na Gameconu, mám dojem, že by hráči chtěli vrátit peníze, ať bych se snažil sebevíc.
Tomuto dungeonu dávám kyselý výraz
Prokletí strážců pokladu od Tomáše
Tenhle dungeon je na pohled úplně dokonalý, dvě krásně zpracované strany, na kterých je napsáno prakticky všechno. Když říkám "prakticky", myslím tím, že jediné co mi chybí, je bližší popis toho, co jak se obyvatelé vypořádávají s dobrodruhy, a jak by vlastně měli zkoušet porazit svého tvůrce, který vypadá, že s nimi vlastně jeskyni sdílí.
V samotném dunegonu je hromada vtipných nápadů, a zpracování si vysloveně říká o vytištění na velký formát a posouvání figurek vlastních nestvůr proti dobrodruhům.
Knihovna od Vojtěcha
Nakonec jsem se propracoval ručně psaným dungeonem, který je téměř "civilní". Na druhé přečtení mi došlo, že bych ho mohl snadno konvertovat do svého settingu, vlastně ani není přímo psaný jako fantasy., což hodnotím kladně.
V této chvíli mi ale začala pokulhávat smysl - proč by si parta krominálníků chtěla zajišťovat krytí tak složitě? Vetřit se k mnichům, zabít je a ukrýt ve sklepení - budiž. Ale doplnit si vzdělání, aby je mohli nahradit v jejich původní profesi? Jak by to udělali, a jak by nahradili původní osazenstvo, aniž by si toho někdo všiml?
Zatím nevím, jak bych tohle všechno vyřešil.
Text je celkem čitelný, ale přepsání na počítači by mu prospělo. Nákresy by mohly být větší a zahrnovat i tajné podzemí (o kterém nevím, jak se zločinci vůbec dozvěděli).
Celkově myslím, že jde o velmi dobrý výsledek a čtyři z pěti příspěvků by si po téměř žádných až menších úpravách zasloužily publikování a rozšíření mezi herní lid.