Innistrad

Obsah článku:

VAMPÝŘI

 

Vampýři jsou v Innistradu jedinou nelidskou civilizovanou rasou a také největší hrozbou pro lidi v zemi. Jjejich bytí představuje jakýsi druh ztělesnění bažení po sebeuspokojení; pokud vlkodlaci představují vtělení potlačovaného vzteku, pak vampýři jsou vtělením potlačených tužeb. V Innistradu se nachází vampýří zámky, dvory a dokonce i hrady a samotní upíři se značně liší ve své agresivitě vůči své lidské kořisti.

Night Revelers | Art by Steve Argyle

Podstata Vampirismu

Vampirismus v Innistradu není ani virus, ani prokletí, ale to, čemu upíři sami eufemisticky říkají "stav krve". Jedná se o pomazání šířené magií samotnou, a jen málo z těch, kdo jej nosí jej považují za prokletí. Při přemítání o podstatě tohoto "stavu", vampýři jej pooeticky nazívají Abluce, či omývání, koupel v svého já v krvi, jež pochází z nového stavu bytí. Innistradští upíři nejsou tak docela nemrtví, i když určité znaky s nemrtvími sdílí (jako například nestárnutí a kůže studená na dotyk).

Concept art by Vincent Proce and Steve Prescott

Znaky upírů. Nejnápadnější na upírech jsou jejich oči. Bělma mají černá a duhovky zlaté, stříbrné, či jinak barevná. Pokožku bledou a na omak studenou. Vlasy bývají černé, ale někdy i tmavě purpurové, nachové, rudé nebo dokonce temný odstín modrozelené. Někteří vampýři také nosí paruky, ať už pro změnu, oživení, nebo ukrytí se mezi lidmi. Upíří špičáky jsou vždy mírně zvětšené, ale při kousnutí se o dobrou čtvrtinu palce prodlouží. Vampýřii také mívají delší, mírně zahnuté nehty.

Concept art by Steve Prescott

Upírské schopnosti. Mezi lidmi panuje množství přehnaných zkazek o tom, jakých čertovin a zázraků jsou upíři schopni. Ve skutečnosti však jsou zvláštní schopnosti upírů omezené na následující tři: Nestárnutí, mírně zvýšená síla (přibližně dvojnásobná než u člověka) a asi dvě stopy široká aura ticha, kterou vydávají kdykoli chtějí.

Stalking Vampire | Art by Slawomir Maniak

Upírská kouzla. Říká se že mnozí vampýři se učí zvláštní druh klamů (jakási magie iluzí), která jim umožňuje pohybovat se mezi lidmi nepoznáni. Jedná se o kouzla působící na mysl, která ovlivňují, co si lidé kolem nich myslí že vnímají, spíše než skutečné iluze měnící vzhled cíle. Jako takové je dokáží lidé se silnou vůlí prohlédnout a vidět upíra tak, jak je. Pokud je jim k tomu poskytnut dostatek času a přísun many, tak se upíří stařešinové učí různé druhy mocné magie, včetně létání, hypnózy pohledem, přeměny do jiných podob (jako jsou třeba netopýři a mlha) a tak dále.

Concept art by Daarken

Upírská zranitelnost

Všichni vampýři dostávají do vínku soustavu slabin, které souvisí s rituálem, který jejich rasu vatvořil. Za prvé, i když mohou být zraněni či zabiti kteroukoli zbraní, tak zbraně z ještě žijícího dřeva jsou k tomu zvlášť dobré - toto je tak zvané Dědictví dryád (mrtvé dřevo je již neúčinné, o nic lepší než kámen, či ocel). Za druhé, upír nesmí překročit tekoucí vodu, ve které se odráží měsíc, kvůli spojení vody jako zdroje lidské potravy a měsíce jako zdroje andělské moci. Za třetí, Avalcyn sama může očarovat vodu mocí spalovat upíry dotykem, jako by to byla kyselina. Taková voda je ale vzácná a s každým dalším dnem se stává vzácnější.

Stříbro, jasnozřivé. Kvůli spojení mezi stříbrným Innistradským měsícem a jeho anděly, a také díky rituálu, který stvořil upíry, jež vyžadoval vypití krve anděla, má stříbro vůči upírům zvláštní vlastnosti: dává jim vidět, jak by vypadali, kdyby byli na živu nezávisle na klamech či jejich nynějším vzhledu. Kůli tomu se vampýři za každou cenu vyhýbají zrcadlu (sklu, z jedné strany pokrytému stříbrem), protože zrcadlo odráží jejich smrtelný obraz, spíš než ten současný. To je také důvod, proč nemohou upíři překročit tekoucí vodu na níž se odráží měsíc. I když stříbrné zbraně proti upírům nejsou nijak zvlášť účinné, přítomnost stříbra je znervózňuje a jsou díky tomu v nevýhodě.

Concept art by Steve Prescott

Avacynina moc. Archanděla Avalcyn je (nebo byla) živoucím příslibem rovnováhy mezi lidmi a upíry. Avalcínské ikony mohou upíry naplnit ochromujícím strachem a touhou prchnout, i když jejich schopnost tak učinit se v posledním roce zmenšila (díky zmizení Avalcyn). I přes Avalcyninu nepřítomnost však síla víry svatým ikonám propůjčuje do určité míry stálou moc: stříbrný obojek a volavčí hřeben

Neutišitelná žízeň

Upír zemře hlady, pokud během jednoho měsíčního období nevypije alespoň tolik krve, kolik jí je v těle dospělého člověka (asi pět litrů). Téměř kterýkoli upír vypije mnohem víc, pokud se mu k tomu naskytne příležitost. Bez dostatku krve, upír rychle vyhladoví - během několika dní - nejdříve vyschne a pak se rozpadne na prach. Kvůli zdroji kouzel, která všechny upíry stvořila, je použitelná jen krev z živého člověk. Upíří alchymisti se pokoušeli o proměnu zvířecí krve na lidskou, ale všichni selhali. Krev z mrtvého je také nevyhovující; krev z živých je jako víno, kdežto z mrtvých je spíš jako ocet.

Vampire Interloper | Art by James Ryman

Obchod s krví. Pro upíry je krev skutečně jako víno. Mezi upíry kvete obchod s krví, i když je toto zboží dobré jen po několik dní a pak už neposkytuje žádnou výživu - asi takovou dobu, po jakou zůstává na živu dřevo po odseknutí z původní rostliny. Malé hrádky a zámky blízko sebe spolu směňují krev pomocí kočárů a experimentují s různými směsmi. Zvlášť zajímavé a chutné směsi  jsou občas uchovávány dobře placenými časomágy, kteří používají kouzel aby zabránili krvi "zemřít" alespoň na krátko (zmrazení nefunguje). Když ale po ruce není časomág (což se stává často), uchylují se někteří vampýři k zotročení oběti, kterou odešlou do svého paláce k večeři. Pro tytu účely jsou vyhrazeny zvláštní kočáry.

Krmení a splození. Upír většinou pije krev z oběti jen dokud nezemře na ztrátu krve. Někdy je upír vyrušen a oběť přežije a zotaví se. I když ostatní lidé mohou oběť podezřívat z toho, že se změní v upíra, tak to není možné, protože to vyžaduje vzájemnou výměnu krve. Přeživšího budou po léta pronásledovat znepokojivé a někdy i erotické sny, ale nepromění se.

Concept art by Vincent Proce

Když si upír přeje proměnit člověka v upíra, splodit z oběti, musí upír vložit do krve oběti svou vlastní krev. Nejjednodušší pro upíra je říznutí se do tváře, nebo do jazyka před kousnutí do oběti. Tímto udělí oběti "pomazání" a uvede ji tak do stejného "stavu krve", jakou má upír. Toto je ale je první krok. Oběť, jakmile je pomazána, začne pociťovat žízeň po krvi a jídlo ji přestane uspokojovat během jednoho až tří dnů. Tato prvotní žízeň je ale zvláštní; může jí zahnat jen krev sploditele. Nově pomazaná oběť, která do příštího nového měsíce nepožije krev svého sploditele zemře. Pokud se jí ale napije, je splození dokonáno a z pomazaného se stane skutečný upír.

Concept art by Steve Prescott

Pouze nadaní. Koho si upíři vybírají ke splození? Protože se vampýři považují za zachránce lidstva a díky jejich zkaženosti a sebestřednosti jen smetánka z lidského rodu je vhodná k splození. Vampýr se může rozhodnout ke splození z člověka například díky jeho kráse, charisma, Inteligenci, či vlohám. Zkrátka jen ti nejvýjimečnější lidé se stávají upíry.

Concept art by Vincent Proce

Kousnutí. Při krmení upír zanoří zuby do jakéhokoli odhaleného místa na těle. Většinou je pro to nejpříhodnějším místem krk, ale i ruka či tvář postačí. Plodící kousnutí je ale zvláštní a upíři se vyhýbají poškození vzhledu sých nadcházejících druhů, takže pro plodící kousnutí zpravidla volí nějaké skryté místo, jako stehno, trup pod rukou, či chodidlo (i když v tomto případě musí být oběť skutečně zvláštní, aby se upír snížil k něčemu takovému).

Stensia Bloodhall | Art by John Avon

Rody

Ne všichni upíři jsou si rovni. Mezi současnými upírskými rody některé jsou rozšířené a význačné, zatímco jiné jsou vzácnější a méně uznávané. Původně bylo rodů dvanáct, vzešlých z pradávného obřadu, jež měl cosi společného s praotcem Markovců, Edgarem Markovcem. Tři z těchto rodů již zcela vymřely. Dalších pět je poměrně nevýznamných, slpodivších jen málo potomků. Čtyři zbývající přední rody jsou tyto:

Markovci. Toto jsou následovníci Edgara Markovce a je to snad nejvýznačnější z rodů. Markovci jsou poměrně ctižádostiví ve svém plození během staletí a díky tomu Markovci žijí ve všech čtyřech provinciích. To ale neznamená, že všichni Markovci jsou velkomyslní a ušlechtilí; rod neurčuje povahu, sebekázeň, či zdrženlivost. Markovečtí stařešinové, zdá se, mají vlohy pro magii mysli.

Lord of Lineage | Art by Jason Chan

Falkenrathové. Falkenrathové, soustředění ve Stensii více než Markovci měli za prapředka (nyní však mrtvého) význačného sokolníka a zůstávají spojeni s dalekosáhlými aktivitami a lovem. Falkenrathští upíři se nejodvážněji vydávají mezi lid, pociťujíce slast z výběru obětí z hloubi lidských sídel. Falkenrathští stařešinové se nejčastěji mezi všemi rody stávají mistry ve schopnostech létání.

Falkenrath Marauders | Art by James Ryman

Voldareni. Pramáti Voldarenského rodu, Olivia Voldaren, byla za života krásná, ale podivínská, odtažitá a nespolečenská žena, která dávala přednost životu daleko od civilizace lidí v zámcích, které si nechávala vystavět za své zdánlivě nezměrné bohatství. Stejně jako jejich prapůvodkyně Voldareni často žijí ve vzdálených místech, na hranicích a okrajích provincií Innistradu. Voldareni se snadno učí kouzlům, jež jim umožňují měnit se do zvířecích podob, zvláště pak netopýrů, koček a krys.

Olivia Voldaren | Art by Eric Deschamps

Stromkirkové. Neochotni účastnit se politických a společenských pletich Stensijských upírů se rod Stormkirků namístotoho rozhodl soustředit svou moc v Nephalii. Díky tomu jsou jejich maskovací klamy silnější a vybranější. Prapředek Stormkirků, Runo Stormkirk, byl za živa veleknězem před Avalcínckého boha moře a bouří a Stormkirkové se stále cítí přitahováni k pobřeží. Někteří Stomkirkští stařešinové získali schopnost měnit se v mlhu.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdroj: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/stf/167


Zalomení stránky


VZESTUP TEMNOT


Co si říkáte když se špatné stane ještě horším?

Art by Jason Chan

Jak si udržujete naději, když vaše nejhorší obavy byly jen předehrou pro to, co má přijít?

Art by Jason A. Engle

Když vás síla světla opustí, jaká zvěrstva budete zvažovat, aby jste se zavděčili temnotě?

Art by Michael C. Hayes

Hroutící se lež

Innistradský lid byl uvyklý životu ve světě sužovaném zlem. Ochranná kouzla držela monstra zpátky a vesničany udržovala poměrně v bezpečí. Modlitby a požehnané přísahy zapuzovaly strašidla a přibíjely vampýry k zemi tam, kde stáli, což lidem umožňovalo ovládnout hnízdiště hrůz, když se nebezpečí stalo příliš velkým. Díky přítomnosti archanděly Avalcyn, naděje a víra měly opravdovou sílu srazit temnotu, a tak naděje a víra vzkvétaly.

I po tom, co Avalcyn zmizela a ďábelští tvorové noci vytáhli do pole, lidé čtyř provincií přežívali.Síla zažehnání slábla, ale Církev přijímala nové svaté bojovníky aby pozvedli zbraně k obraně. Modlitby k andělům zůstaly nevyslyšeny, ale vsi se uzavřely a ponechaly cesty mlhami zastřené divočině. Ghůlové a strašidla získali nad lidmi výhodu a věci se zdály být horší, než po celé generace předtím. Společně ale Innistradský lid představuje jednotnou frontu, schopnou udržet lid v bezpečí téměř tak dobře, jako by je Avalcyn nikdy neopustila.

Bezpečí v Innistradu bylo ale jen uklidňujícím přeludem. A to se brzy rozneslo mezi nečistými silami světa.

Art by Volkan Baga

Temnota na vzestupu

Hrůzy Innistradu poznaly slabost své kořisti. Smečky vyzkoušely obranu vsí a shledaly jí zoufale slabou. Nyní vlkodlaci sužují vsi po celé zemi beze strachu z lovců vlků a zbraní z žehnaného stříbra. Upíři si svou lidskou kořist vybírají podle libosti, umožňujíce vzestup moci upířích rodů ve všech provinciích. Strašidla se bez zábran zjevují v ložnicích dětí i světců. Živí mrtví proráží obranu i u měst ovládaných Církví. Obludné výtvory z masa bez zábran vrhávají i do chráněných útočišť, zabíjejíce nevinné, kteří se spoléhali na Avalcyniny přísliby. Jak se brana lidstva hroutí, stává se hrůzný příběh Innistradu ještě strašlivějším.

Art by Peter Mohrbacher

Neumírající hrozba

Lidé musí nyní čelit novému, temnému zvratu v boji proti pekelníkům. Nejen že zažehnání a modlitby už tyto tvory nesvazují. Nyní už nedrží ani pouta smrti. Zdánlivě zabití vlkodlaci se opět mátožně zvedají na nohy, jejich hlad jen obnoven jejich zánlivým zničením. Strašidla se vrací po jejich vymítání nejsilnějšími kouzly kněží. Vampýři se smějí kolíkům a ohni, znovu povstávajíce navzdory každému triku a venkovskému tajemství jak je zabít. Ujištění Avalcyniny Církve dopadá na nedočkavé uši, jak stále víc a víc staré vědění selhává.

Art by Kev Walker

Selhávající zbožnost

Ještě více znepokojující jsou náznaky, že Innistradský lid ztrácí svou naději. Elgaudská pole hlásí méně a méně odvedenců, kteří by se měli stát cathary zabíjejícími nemrtvé. Sochy milované archanděly jsou nalézány svržené, ne však náhodnými útoky plenících vlkodlaků, ale malomyslnými lidmi. Démonické kulty posílily počty svých věřících, jak se lidé snaží najít moc, jakoukoli moc, na kterou se mohou spolehnout. lodě plné uprchlíků se vydávají do mlhy hledat jakýkoli přístav, který by je přijal, jen aby už o nich nikdo neslyšel. Někteřé vesnice raději samy nabízí své nejslabší obyvatele, doufajíce, že životy nevinných připoutaných k cedulím v noci uspokojí hladovějící šelmy.

Není už žádné útočiště před příšerami, ani v srdcích měšťanů. A stvůry to ví.

Art by Gabor Szikszai

Vzestup pekel

Nejčernější novinou ze všech ale může být objevení se pekelných sil. Kulty jako je Skirsdag k sobě zvou démonické bytosti z temných propastí světa. Pukliny v zemi, jako je Popelečné ústí, chrlí démony a ďábly, kteří šíří zkázu kam vstoupí. Povzbuzeni Avalcyninou dlouhou nepřítomností a klesající účinností svaté magie, démoni začali využívat lidí k plnění svých rozmarů, obětujíce nevinné k pohánění temné magie. Lidé se stali hračkami příšer z pověstí a strašidelných zkazek, které si mezi sebou vprávěli kolem ohně.

Art by Svetlin Velinov

V hodině jedenácté.

Jestli z temných časů vzešlo něco dobrého, tak je to to, že lid už ví, co stojí v sázce pro jejich úděl. Všechen lid je přitlačen zády ke zdi, takže se těch pár farních kněží, vidláků a zabijáků démonů co zbyli oprostilo od tradičních příkras. Avalcyn už jim možná jejich víře nepomáhá, ale jejich kouzla jsou posílena zoufalstvím, jak se hrozba smrti blíží. Tito magici se naučili vrhat zoufalství ze svých vzrůstajících ztrát do svých kouzel, což jim dává sílu prorazit řady mrtvých, spíš než se k nim připojit. Lidé se dokonce učí od svých nepřátel, objevujíce nové způsoby jak čerpat z lákavé síly hřbitovů a sesílat smrtící kouzla se zvětšenou silou.

Art by Karl Kopinski

Úloha cestovatelů po světech (SPOILER WARNING)

Cestovatelka Liliana Vess je na stopě mocných démonů, kterým je zavázána svou duší. Zjistila, že démon Griselbrand je zde, v Innistradu, ale další stopa už dávno vychladla. Její dalším krok bude nalezení někoho, kdo zná tejemství jeho úkrytu, což ji dovede ke střetu s nejvyššími vrstvami Avalcínské církve. Mezi tím, jak Liliana využívá temný artefakt známý jako Závoj řetězů a podléhá jeho svodům, by mohla jen vyměnit jednoho pána za jiného.

Garruk Divoký hlas, prokletý Lilianou a mocí Závoje řetězů sledoval smrtící čarodějku do Innistradu, ničen pomalou přeměnou v nestvůrnou zvrácenost sebe sama, hraje o čas. Vždy byl nedostižným lovcem, ale Liliana je jiným druhem kořisti, než na jakou je zvyklý a místní lidé na něho útočí od pohledu. Pro jednou se ptá, zda dokáže vystopovat svou kořist než mu zase zmizí mezi světy, což ho nechává na pochybách, zda sám přežije svou další cestu.

Pak je tu ještě jeden cestovatel, jehož přítomnost bude mít svůj dopad - a už vlastně značně ovlivnila - příběh Innistradu. Jeho minulost je spjata s historií světa a jeho návrat po dlouhé nepřítomnosti odkryje dlouho pohřbená tajemství. I když jeho lidskost byla odhozena již před dávnými časy, jeho vztah k Innistradu odhalí překvapivá spojenectví. Jeho jméno je zatím tajemstvím, ale roli, jakou roli má hrát v osudu Innistradu brzy poznáme.

Odvážný pohled do oka zla

Art by James Ryman

Kam se obrátit když hrůza v bdělém stavu překonává i ty nejhorší noční můry?

Jak se modlit, když si nemůžete být jistí, že andělé alespoň naslouchají?

Co dělat, když poslední útočiště je prolomeno a poslední svatá ikona ztratí svou zář a poslední svíce je fouknuta?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdroj: http://www.wizards.com/Magic/magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/stf/176

< VAMPÝŘI >
STENSIE
Napsal Vojtěch 03.04.2013
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 44 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11077094078064 secREMOTE_IP: 18.118.152.158