Innistrad

Obsah článku:

NEMRTVÍ

 

Jsou známy dva druhy hmotných nemrtvých tvorů sužující Innistrad. První jsou ghůlové, někdy také nazívají "Znesvěcení", což jsou nekromancií oživená těla. Druhými jsou skaabové, kteří jsou z mrtvých tvořeni pomocí alchymie.

Concept art by Steve Prescott

Znesvěcení

Nekromancií oživené zombie jsou obecně v Innistradu nazývány ghůlové, nebo "Znesvěcení", protože jsou vytažení ze znesvěcených hrobů. Jednou z povinností Avalcínských kněží je požehnání místům posledního odpočinku mrtvých, aby zajistili jejich "Požehnaný spánek." Nyní když Avalcyn zmizelaje mrtvé snadné vyrušit.

Povolávači ghůlů

Nekromantům se v Innistradu většinou říká povolávači ghůlů, mágové černé many, kteří vytahují mrtvé ze hřbitovů, nebo "Gráfů." Exstují různé druhy gráfů, které přitahují jedinečnou směsici živých mrtvých.

Slatigráf. Slatigráf je jedním z mnoha zaplavených hřbitovů v nížinách. Tato místa byla kdysi požehnaná, ale mnoho se o ně již nikdo nestaral. Ghůlové z Slatigráfů jsou většinou kováři, truhláři a lehké ženy, a jiní obyčejní lidé a chudáci.


Mořegráf. Mořegráf je "hřbitovem rybářů." Stejně jako mnozí nižší šlechticové jsou rybáři pohřbíváni se svým nejdražším majetkem, jako jsou sítě, dlouhé harpuny a velkými háky k zadržení kluzké kořisti. Znesvěcení s mořegráfů své řemeslo zcela nezapoměli ani po smrti a budou své oběti s nástroji a umem, který měli za živa.

Hrůzygráf. Hrůzy gráf je místem zvlášť krvavé bitvy. Znesvěcení probuzení z hrůzygráfu nesou zbroj, zbraně a stopy zranění ze své poslední krvavé bitvy. Ghůlové z hrůzygráfu v sobě mají ve své zatemněné mysli touhu pokračovat v nedokončené bivě a často znovu vytváří bojové šiky tak, jak je k tomu za živa vycvičili.

 

Jakmile mrtví jednou povstanou, povolávač ghůlů v jejich myslích všechny jejich zmatené myšlenky nahradí jediným vůdčím určením.Téměř nemyslící ghůlové si ponechávají dovednosti, které měli za živa a s nimi plní zadaný úkol. To vede k často groteskní parodii jejich bývalých životů.Kováři se snaží překovat své protivníky, bývalí bojovníci se stále pokouší vydávat jakýsi chrčivý bojový pokřik a nemrtví vrazi povstávají, aby opět nasytili svůj hlad po zabíjní. Někdy se dokonce objeví i znovuprobuzený mág se schopností spřádat kouzla, což ale často vede ke zprznění původního účelu kouzla.


Skaab

Nekroalchymie je mnohem více uměním než je přivolávání ghůlů. Ten, kdo se věnuje tomuto umění vytváření skaabů se nazývá skaberen. Cílem skaberena je vytvořit život, činnost, kterou se vytváří spíš zdeformované "splozence" než skutečný život.

Concept art by Steve Prescott

K vytvoření skaaba je třeba zvládnout čtyři kroky.

 

  1. Corpus Creare, také známé jako "štychování těla" se sestává ze sesbírání různých částí těl, které většinou provedou zaplacení vykradači hrobů nebo homunklové ovládaní skaberenem. V některých případech jsou použity i končetiny zvířat, když není dostupná lidská ruka, tak koňská noha také poslouží.
  2. Patin Ligitus, neboli runová pouta, jsou " vazné desky" které spojují různé části těl dohromady. Jsou to pláty z mědi nebo také mosazi s vyrytými, stříbrem vykládanými runami. Vyváří jakýsi čarovný most kterým se propojí jednotlivé části sebrané při štychování těla.
  3. Viscus Vitae, neboli živá voda, je klíčovou složkou skaberenského umění. Viscus vitae se tvoří smíšením velkého množství petroleje s malilinkou špetkou andělské krve. Jakmile je dosaženo přsného poměru viscus vitae se objeví a jakákoli zbvající tekutina v těle je přeměnou nahrazena petrolejem. Díky tomu jsou skaabové většinou vysoce hořlaví.
  4. Vox Quietus, neboli "tiché slovo" je závěrečným krokem ve stvoření skaaba. Skaberen šeptá nad tělem poměrně dlouhou formuli, která tvora oživí, i když v mnohem poklidnějším duchu, než je tomu při postupech povolávačů ghůlů. Jakmile je skaab jednou probuzen, je v poklidném, "tabula rasa" stavu, umožňujícím alchymistovi začít s opětovnou výchovou tvora. V očích skaberena jesou metody povolávačů ghůlů hrubé, svatokrádežné a poskytují nepřijatelné výsledky.

Concept art by Richard Whitters and Steve Belledin

Skabereni své řemeslo většinou provozují v odlehlých, nehostinných místech, protože je prostým lidem a kněžími vnímáno jako rouhačské. Skabereni se často stávají posedlými poustevníky, jež se obklopují prastarými knihami a svitky, lahvičkami vzácných páchnoucích látek, sklenicemi naplněnými konzervovanými orgány, anatomickými mapami lidí a zvířat, runami pokrytými kosterními ostatky a malými kladívky a kovadlinkami pro rytí run do mosazných a měděných destiček.

Concept art by Steve Prescott


Strašidla

Innistrad je plný duchů mrtvých lidí. Tyto duše, zvaná strašidla mají mnoho podob. Některé jsou ochrannými duchy předků. Jiné jsou mstivými tvory rozhodnutými vyřešit spory, které řešit za života nedokázali.

Škodlivá a nápomocná

Strašidla se v Innistradu vyskytovala vždy, ale před příchodem Avalcyn byly všechny tyto duše škodlivé, zjevující se do světa jen kvůli křivdě či nenaplnění dost silnému na to, aby narušil požehnaný spánek těla, se kterým jsou spojeni. V Avalcinině nepřítomnosti jsou škodlivé duše vavažovány zjevením mnoha nápomocných a nezůčastněných duchů, od starostlivých zjevení zesnulých členů rodiny po nepoznatelné duchy, jež se zdají chtít pokračovat v jakýchkoli povinnostech, které tu za života měli.

Concept art by Richard Whitters

Avacyn jako Psychopomp

S nově nastolenou rovnováhou ve světě duchů znamenala že Avalcyn začala fungovat jako psychopomp pro mrtvé; její přítomnost sháněla duše zesnulých zpět do Æterického prostoru. Toto metafyzické vedení od Avalcyn umožňovalo duchům odvrátit se od znovunávázání spojení se světem - to se stávalo pouze pokud duchovo trýznění či výčitky převážili nad vábením Æteru.

Concept art by Daarken

Hmotní a nehmotní.

Strašidla se nachází v prostorách mezi hmotným světem a Ætherem, takže do různé míry mají vlastnosti z obou světů. Někteří tedy prochází zdmi, aby podřezávali hrdla. Jiní užívají víru živých proti nim; oběti důvěřují duši natolik, že se mohou zranit silou vlastní mysli. Někteří doslova vyděsí svou oběť k smrti. Některé duše pomocí chladu mrazí své protivníky, nebo jim snižují tělesnou teplotu na hranici podchlazení když se lidé ztratí na vřesovišti, nebo se zatoulají příjič hluboko do močálů. Další, silnější duchové silou vůle, nebo emocí vytváří hmotu (zvanou ektoplazma) kolem jejich rukou nebo zbraní na zlomek vteřiny kdy útočí. Někteří se pomocí psychokinetických sil obklopují různými věcmi (jako trnité šlahouny, řetězy, bodce, sklo, atd.) a ty pak používají proti nepříteli.

Concept art by Steve Prescott

Síla víry

Ani v Avalcinině nepřítomnosti není magie víry bezmocná. Pomocí pevné víry a many mohou kněží zapudit strašidla různými způsoby, od rozptýlení podstaty strašidla až po posloužení jako zástupný psychopomp aby doprovodili strašidlo k jeho odpočinku v Ætheru.

Bílá strašidla

Mnohá bílá strašidla jsou neškodná, nebo jsou to dokonce ochranní duchové zesnulích z rodiny, nebo přátel, kteří do světa živých zasahují ze smyslu pro povinnot, ze sounáležitosti, nebo lásky. Zlovolná bílá strašidla se také vyskytují, ale většinou jsou pokroucení pocity viny, selhání, či nenapravených křivd. Někteří duchové padlých vojáků stále hlídkují na blatech, hledajíce své vrahy.


Modrá strašidla

Někteřá strašidla jsou promítnutím principů oživujíích mysl. Zákeřné, či vtíravé myšlení stejně jako společné lidské vzpomínky ožívají přitažením dostatku latentního Ætheru kolem sebe, aby se mohli stát samostatnými bytostmi. Vyskytují se jako posedlí poltergeisti - opkované klepání, vzorování, přerovnávání, sestavování, cejchování atd. Mohou také posednout mysl a způsobovat opakované pohyby, řeč, záchvaty, obsesivní chování, schizofrenie a další takové poruchy myšlení. Jsou to také duchové nejvíce přitahovaní vodou, bouřemi, mrazem a mlhou - dokonce i párou z dechu.


Černá strašidla

Tato strašidla navěky hladoví po životě, moci, nebo napravení zvlášť zlé křivdy. Jsou to duše, jež je třeba chlácholit obětováním jídla, zboží, nebo dokonce krve. Pokud nejsou uspokojeni, mohou se způsobit nemoci, nehody, nebo smrt. I když strašidla spojená s ostatními barvami many mohou být prospěšná, nebo neškodná, tak černá strašidla jsou téměř vždy nebezpečná a zlovolná.


Rudá strašidla

Tyto duše se upnuly k Nespotaným emocím, nenaplněným tužbám a žízni po pomstě, jež byla za života zmařena. Mohou se zjevovat jako krev odkapávající ze soch, prašné víry na cestách, menší sesuvy půdy na kopcích, útesech a horských štítech a také, pokud se projeví jako posedlost, jako náhlá mánie, či vražedná zuřivost. Duchové nepomstěných jsou jedněmi z nejnebezpečnějších strašidel Innistradu. Někdy se zjevují jako živoucí oheň, nebo bytosti známé jako "krvavá mlha", které pohlcují nic netušící oběti a zůsobují jim řezné rány a podlitiny, které se jen pomalu hojí.


Zelená strašidla

Někteří duchové touží po návratu do spojení s přírodou, kterou za života ctili. Síly v lesích přivedené v bytí druidy a dalšími mágy přírody na sebe berou podobu s propletenými kořeny a větvemi kolem jejich Ætherických těl. Některé tyto duše se poutají ke zvířatům, rostlinám, nebo krajinu, kterým pak propůjčují zvláštní síly, nebo je přeměňují ve zvláštní, mimosvětské bytosti. Pokud  nejsou duchové obývající kus krajiny uspokojeni, pak mohou zůsobit hnilobu, neúrodu a hladomor.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdroj: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/stf/165
 
< NEMRTVÍ >
NEPHALIE STENSIE
Napsal Vojtěch 03.04.2013
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 44 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1276330947876 secREMOTE_IP: 18.224.62.118