The Game Master
Dal ší z kapitol, a první z těch, do které by nejlépe hráč neměl příliš nahlížet, pokud se nerozhodl hru vést (takže počítám že ji někteří hráči budou klasicky číst jako první). Kapitola se snaží uvést Pána Hry do jeho pozice a pomoci mu v jeho nelehkém úkolu. Ve svém úvodu je spíše popisná a ukazuje možnosti. Radí vám jaká může být zápletka, motivace postav i NPC a podobně. Snaží se poradit a inspirovat a dle mého názoru se jedná o kvalitně zvládnutou pomoc. Samozřejmě že pro některé bude zbytečná a zařídí se podle sebe, ale stejně si myslím že nikomu neublíží, když si něco podobného přečte a občas při hře připomene. V této kapitole je samozřejmě také obsažen návod na rozdělování zkušeností . Kromě toho jsou zde dvě podkapitoly, zabývající se tím, co činí Darkh Heresy skutečně zajímavým – Šílenství a Korupce. Tyto faktory jsou zde popsány nejen jako jakési obecné principy, ale mají i poměrně detailní pravidla. Ta však stále nechávají dostatek prostoru vlastní invenci. Postava během své práce inkvizičních akolytů narazí na všemožné situace, které snadno dokáží člověka změnit v brebentící uslintanou trosku a toho se chtějí autoři držet. Postava sbírá postupně body šílenství a předpokládá se, že po nějaké době bude téměř každá postava trpět alespoň nějakou tou mentální poruchou. Přesná pravidla zde opět nebudu rozebírat. Šílenství známe už z WHFRP, ale v DH autoři přidali ještě jeden prvek, korupci. Postavy krom děsivých situací přicházejí do styku také s entitami, které se snaží svést lidstvo na zcestí chaosu a tímhle se zabývá korupce. Pravidla jsou zpracovány podobně a přinášejí další zajímavý prvek do hry. S tímto úzce souvisí démonické pakty, kterými se rovněž kapitola zaobírá. Ty už nejsou řešeny zcela exaktně, nicméně opět mají přinést do hry zcela nový prvek.