Star Wars Saga Edition_preview

Obsah článku:

Kapitola 10: Souboj Plavidel

Pravidla pro boj plavidel byla zjednodušena tak, že používají stejnou mechaniku jako boje postav. Pohyb a útoky fungují až na měřítko stejně a piloti a střelci mohou používat stejné akce jako v boji postav.
Postavy na palubě plavidel tak mohou provádět standardní, pohybové a hbité akce, stejně jako normálně. Lodi se pohybují svou vlastní rychlostí, ale jinak jako by to byli postavy (leč bez příležitostných útoků).
Piloti a střelci mohou použít standardní akce k palbě z palubních zbraní na cíle v dostřelu se svým základním útočným bonusem a bonusem z lidních zaměřovacích počítačů (funkce palubní inteligence). Některé akce lodi nebo vozidla (převedení energie nebo obnovení štítů) užívá hbitých akcí a hrdinové střílecící ze zbraní na cíle s krytem mohou použít akci míření.
Lodě a vozidla mají statistiky podobné statistikám postavy
  • Sílu, značící výkon motorů, strukturální integritu a obecný učinek hmoty.
  • Obratnost měřící manévrovací schopnosti, hbitost a rychlost plavidla, přispívající k vyhnutí se poškození a pilotově schopnosti provádět manévry.
  • Inteligenci měřííc kvalitu palubních počítačů, včetně komunikací, senzorů a ovládání zbraní.
  • Reflexní obranu, která určuje, zda byla loď zasažena.
  • Obranu výdrže pomáhající při výpoštu prahu poškození lodi.
Boj lodí ale má i svoje zvláštnosti. Mohou se pustit do "leteckého souboje", to znamená, že zůstávají na místě a provedou proti sobě ověření Pilotýáže k určení toho, který pilot má navrch. Vysmeknout se z "leteckého souboje" může být obtížné.
"Attack run" (Nálet) se podobá akci "Charge" z běžného boje. Loď se pohne o minimálně dva čtverečky rovně a provede útok na cíl na dálku. To dává bonus +2 na útok, ale -2 na obranu.
Akce v ceně tří hbitých akcí a úspěšné ověření Mechaniky může zvýšit hodnocení štítů o 5 (až do běžného maxima) a postava, která utratí tři hbité akce může také přesměrovat energii, což posune loď o +1 krok nahoru po měřítku kondice.
Hráči nemusí nutně investovat cenné zdroje (talenty, odbornosti atd.) do aspektu hry, který nepřijde tak často ke slovu, mohou užít svých běžných zdrojů v lodním boji. Například všechny lodní zbraně jsou považovány Za "těžké zbraně", takže kdo ovládá těžké zbraně může střílet stejnjě tak s laserové věže TIE fighteru jako z těžkého opakovacího blasteru.
Stejně tak odbornosti ovlivňující skupiny zbraní (Weapon Focus, Double Attack) pomáhají postavám v boji postav i lodí. A totéž platí pro Rapid Shot, Burst Fire, Point Blank Shot atd.

Vozidla

  • AT-AT
  • AT-ST
  • Landspeeder
  • Speedbike
  • AAT-1 (assault tank)
  • Incom-T47 Airspeeder
  • LAAT/i Gunship
  • X-Wing
  • Y-Wing
  • TIE Fighter
  • TIE Interceptor
  • ETA-2 Actis Interceptor
  • Vulture Droid Starfighter
  • Droid Tri Fighter
  • YT-13000
  • Corellian Corvette
  • Star Destroyer
< Kapitola 10: Souboj plavidel >
Kapitola 9: Souboj Kapitola 11: Droidi
Napsal Alnag 31.05.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 57 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17838406562805 secREMOTE_IP: 3.23.103.61